tiistai 25. huhtikuuta 2017

Blogglistan

För ett bra tag sedan hittade jag en intressant blogglista ute i den finlandssvenska bloggosfären. Sedan jag kom över listan har jag tänkt att jag ska fylla i den också, men det har bara inte blivit av förrän nu.

Vilken bloggares garderob skulle du vilja ha?
Om jag ska vara ärlig behåller jag gärna min egen garderob istället för att byta ut den med en annan bloggares. Jag har nämligen inte så bra koll på hurdana garderober dom andra har och är inte nämnvärt intresserad av det heller.

Nämn en bloggare som du inte är vän med idag, men som du skulle vilja ta en fika med på tu man hand?
Det finns faktiskt några jag kunde tänka mig att ta en kaffe med någon gång. Jag tror att både DanielaSilje och Michaela skulle vara riktigt trevligt kaffesällskap.

Hur viktigt är bilderna för dig när du läser en blogg?
Bilderna är inte det viktigaste i en blogg enligt mig, även om de gör bloggen mer överskådlig och tilltalande. Så om bilderna inte är av bästa kvalitet är det inte hela världen, för texten är ändå det viktigaste enligt mig.

Vad är det viktigaste med en blogg enligt dig?
Den ska vara välskriven och ha ett bra språk. Även personlighet i inläggen och en lättöverskådlig layout gör att jag lättare börjar följa en ny blogg.

Vad är det tråkigaste och roligaste ämnet att läsa om på en blogg?
Det tråkigaste att läsa om på en blogg är mode-, smink- och shoppingrelaterade inlägg. Dem scrollar jag rätt fort förbi, liksom även bloggar som nästan enbart består av vardagsinlägg i form av vad man gjort under en dag. Det roligaste att läsa om är däremot ämnen som berör hantverk och en hållbar livsstil i och med att dessa ämnen ligger mig varmt om hjärtat.

Vilken är den peppigaste bloggen du vet?
En av de första jag kommer att tänka på är Malin med bloggen Kivaträning. Det är motiverande att läsa att man faktiskt kan lyckas med en livsstilsförändring bara man vågar vara ärlig mot sig själv om utgångsläget, vågar be om hjälp på traven och är beredd att göra ett hårt arbete för att nå sina mål.

Nämn en feel good blogg:
Här kommer jag att tänka på Lindas Lantliga. Jag blir alltid på bra humör när jag läser Lindas blogg och dessutom bloggar hon om ett ämne som intresserar även mig, nämligen handarbete. Hon lyckas också variera inläggen genom att dela med sig av inredningstips och glimtar ur familjelivet, vilket gör att det aldrig blir tråkigt att läsa bloggen.

När tror du att du kommer att sluta blogga?
Jag ska erkänna att tanken om att sluta blogga någon gång dykt upp i mitt huvud, men jag kommer varje gång fram till att det är för roligt att blogga för att jag ska sluta. Ibland behövs det dock en bloggpaus för att samla ny inspiration och kraft till att fortsätta. Men för att besvara frågan, så tror jag att jag inte kommer att sluta blogga på ett bra tag än.

Vilken bloggare tycker du har viktigast budskap?
Det finns flera bloggar med bra budskap och en av dem är Grön i Åbo, som skrivs av Julia. Hon visar på ett bra, konkret och inspirerande sätt att det inte behöver vara så svårt att leva miljömedvetet och zero waste. Det här med att leva miljömedvetet är något jag tror kommer att bli allt viktigare framöver pga klimatförändringen och då är det bra med bloggar som Julias.

Vilka bloggar läser du inte?
Mode- och skönhetsbloggar samt trädgårdsbloggar. Det helt enkelt för att jag inte är intresserad av dessa ämnen.

Nämn 4 bloggar du läser dagligen:

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti