tiistai 28. maaliskuuta 2017

Tänk om, tänk rätt - att utvärdera sina målsättningar

Den senaste tiden har jag flera gånger tänkt på mina mål för 2017, vilka du kan läsa om HÄR. Desto mer jag ägnat dem uppmärksamhet desto mer har de också stressat mig. Jag har frågat mig varför jag satt upp så många mål och om jag verkligen tänkt att jag ska uppnå alla under ett år. Trots att jag ännu har nio månader på mig att uppnå målen känner jag en stress över att inte fixa det. Och onödig stress är det sista jag vill ha i mitt liv just nu. Därför har jag valt att strunta i de mål jag satte upp i januari och istället skriva en ny, kortare, lista med nya målsättningar för resten av året. Många av punkterna på den nya listan går hand i hand med den gamla, men vem bryr sig?
  • skriva klart mitt kandidatarbete
  • få bättre koll på min ekonomi
  • rensa ur alla skåp och sälja/skänka bort/slänga det jag vill bli av med
  • skapa en blogg jag är fullständigt nöjd med både layout- och innehållsmässigt
  • skapa en livsstil som främjar mitt fysiska, psykiska och sociala välbefinnande
  • gå 8 km i ett sträck
  • cykla 30 km i ett sträck
Det blev en avsevärt kortare lista än förut, men den ovan känns också mera gripbar. Med vissa av målen kan det dock vara svårt att veta när man uppnått dem, men jag tror mig ändå veta inombords när jag väl nått dem.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti