perjantai 31. maaliskuuta 2017

Mars 2017 - en summering

Mars viktigaste händelser:
Utan att desto närmare gå in på saken kan jag inget annat säga än att mars månad har varit rätt bökig på det privata planet. Olika händelser, tankar och känslor har bidragit till detta faktum. I skolan har jag hur som helst fått avslutat två kurser (väntar som bäst på studiepoängen för dem!) och en tredje kurs är på slutrakan. Detta känns förstås riktigt, riktigt skönt. Dessutom var gårdagens besök till en alternativmedicinare en intressant upplevelse. Just nu försöker jag samla tankarna från besöket och hoppas på att jag i det långa loppet blir hjälpt av de råd jag fick.

Mars viktigaste tankar:
De senaste fyra veckorna har jag bland annat tänkt på tro och trolöshet, gränser och gränslöshet, målsättningar, studieliv, studieuppgifter, framtiden, balans i livet, relationer och att låta saker ta den tid de behöver, men ändå aktivt jobba för att uppnå sina mål. Väldigt spretiga tankegångar med andra ord.

Mars känsla:
I mars har jag verkligen gått genom hela känsloregistret och känslolivet har därför varit minst lika spretigt som mina tankar. Jag har känt allt från ilska, frustration och besvikelse till glädje och lättnad. Som tur är, har mina känslor och tankar varit avsevärt mycket positivare i slutet av månaden än i början.

Mars nytillskott:
De gånger jag köper böcker köper jag hellre sådana som tangerar personlig utveckling på något sätt än skönlitterära böcker. Böcker, som tangerar personlig utveckling, har jag nämligen lättare att gå tillbaka till och läsa på nytt än skönlitterära böcker. Därför fyller jag gärna min bokhylla med sådan litteratur och av den orsaken flyttade följande tre böcker in hos mig förra helgen:
  • Michael Losier: Vetovoiman salaisuus
  • Katja Frange: Intuitiolla
  • Katri Syvärinen: Löydä elämän taika
Mars bortslumpning:
Jag kom faktiskt för mig att städa ur mitt badrumsskåp både i Vasa och hos föräldrarna. En del produkter slängde jag faktiskt på grund av att de endera blivit gamla eller att jag inte använder dem längre. Jag har även inlett "projekt klädskåpsrensning", men inte kommit så långt med det ännu. Något smått har dock åkt ner i soppåsen därifrån också.

Mars musik:

Mars bästa bild:
Jag hade svårt att bara välja en favoritbild från de gångna veckorna, men slutligen föll ändå valet på bilden nedan. Hur söt är inte denna katt? Det bästa av allt är dessutom att jag få gosa med honom i helgen.


Mars lästa böcker:
Jag läste klart Lisa Jewells bok Efter festen för någon vecka sedan. En recension om boken kommer upp på bloggen småningom.

Mars handarbeten:
Jag stickade klart en tubhalsduk, som jag också ska blogga om småningom. Till näst ska jag sticka en tröja bara jag blir klok på mönstret.

Mars köksinspiration:
Jag har varit riktigt tråkig med min matlagning den senaste månaden, så några fanciga recept tänker jag inte länka till. Däremot bakade jag en god semmelkladdkaka, vars recept jag hittade HÄR.

Mars träning:
Träningen har löpt på som vanligt största delen av tiden med 3-4 pass per vecka. Yogan och simningen har jag hållit fast vid, medan jag varierat de övriga passen enligt ork och tycke.

Mars favorit-/mest tankeväckande inlägg:
Pappamonologerna - Vi måste prata om Gud

En önskan inför april:
- komma framåt på mina skolarbeten så mycket som möjligt
- börja med löpträning

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti