perjantai 10. maaliskuuta 2017

Fredagstrams 2.0

I mitten av februari skrev jag inlägget Fredagstrams i och med att jag behövde få outa ut mina tankar. Inlägget var tänkt som en engångsföreteelse, men jag tycks idag igen ha ett behov av att outa ut en del av det jag gått och tänkt på den senaste tiden. Därför bjuder jag idag på Fredagstrams version 2.0.

Den könsneutrala äktenskapslagen trädde i kraft den första mars och det var inte en dag för tidigt. Äntligen får alla gifta sig med den man älskar oberoende av kön och det finländska samhället är lite mera jämställt än tidigare. Hurra!

Jag verkade tappa mitt förstånd totalt i slutet av februari i och med att jag anmälde mig till Topploppet. Det innebär att jag tydligen ska springa ett lopp på fem kilometer i Stockholm i mitten på september.

Jag genomförde C9 för cirka en och en halv vecka sedan. Det gick så där. Engagemanget och motivationen fanns inte alltid där och resultaten var inte något att hurra över. Jag tränade iaf rätt bra, hyn blev bättre och jag kom fram till att mitt sötsug beror på följande tre faktorer:

  1. Jag är en känsloätare.
  2. Jag gör det av gammal, dålig vana.
  3. Jag har ätit för lite riktig mat tidigare under dagen.
Senaste veckorna har jag varit rätt trött och haft ett pissigt humör. Jag vet vad det mesta beror på, men har inte riktigt vågat se sanningen i vitögat. Jag försöker intala mig dagligen att det viktigaste är att jag orkar och mår bra i min vardag och för att det ska uppfyllas behöver jag agera annorlunda än jag gör nu.


Jag har ett stort behov av att rensa ut allt materiellt jag inte använder ur mina skåp för att skapa mera space i mitt hem. Några skåp har jag faktiskt städat och rensat ur och jag har inte varit särskilt nådig i min framfart.

Jag har också ett stort skapandebehov för tillfället. Idéer på nya stick-, virk- och syprojekt ploppar upp i skallen med jämna mellanrum och jag skulle bara vilja sätta mig ner och förverkliga alla idéer också.

En nystart av något slag gällande bloggen skulle inte heller skada. Men jag vet inte riktigt var jag ska börja eller vad jag ska göra för att få till den där nystarten. Allt i sinom tid.

Jag verkar ha en enorm drivkraft just nu att både få avslutat halvfärdiga arbeten av olika slag och få en nystart i livet av någon konstig orsak. Samtidigt skullle jag behöva en paus från vardagens alla måsten. Dra iväg till Lappland en vecka för att ladda batterierna, skida och hitta ny motivation skulle alltså inte sitta helt fel.

Jag förstår mig inte riktigt på mig själv just nu.

Imorgon är det hur som helst Mellofinal. Mina favoriter är Nano och Robin Bengtsson.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti