tiistai 21. maaliskuuta 2017

En marstisdag med rädslor och kosttankar

Jag vet inte hur många gånger jag tänkt sätta mig ner och skriva ett så kallat vardagsinlägg på bloggen. Varje gång frågar jag mig också vad jag ska skriva om egentligen, för det händer inte så mycket spännande i min vardag. För tillfället har jag nämligen rätt lite timmar i skolan och knallar därför mestadels runt hemma och försöker beta av min to do-list med skolarbeten. Om jag inte gör skolarbeten läser jag förmodligen en skönlitterär bok eller är och tränar. En gång i månaden packar jag också min väska och drar norröver för att hälsa på familjen. Och så rullar det på.

Tidigare imorse läste jag i alla fall ett inlägg om kost och kostförändringar på bloggen Kakkakaffe (inlägget hittas HÄR). Inlägget var intressant och påminde mig om att jag också tänkt skriva ett inlägg om min kost för att sammanfatta mina tankar kring det. Jag låter dock mitt inlägg gro ett tag till, speciellt med tanke på att jag ska på vidareundersökning nästa vecka på grund av mina magproblem jag dragits med sedan förra sommaren. Problemen är kostrelaterde och det verkar vara vetemjöl min mage inte tål. Jag vill dock inte experimentera för mycket med min kost innan jag fått bekräftat vad symtomen beror på.

Senaste dagarna har jag också reflekterat kring rädslor och speciellt vilka rädslor som bosatt sig i mig den senaste tiden. De flesta rädslorna har varit av det mindre slaget och dem har jag kunnat skaka av mig ganska lätt genom att bli medveten om dem och försöka vända dem till något positivt istället. En lite större rädsla lämnade ändå kvar och den får jag lov att jobba mera med för att bli av med den. Jag måste helt enkelt lära mig att inte bry mig så mycket om vad andra tycker och tänker om det jag gör och de beslut jag tar, för jag kommer ändå aldrig göra alla människor nöjda.

Nu borde jag sammanfatta detta inlägg på något vettigt sätt, men jag vet inte hur i och med att innehållet blev rätt spretigt till slut. Jag får väl bara önska alla en trevlig tisdag! Själv ska jag göra lite skolarbeten och äta lunch innan det är dags att dra iväg till skolan.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti