perjantai 3. maaliskuuta 2017

En februarisummering

Sammanfattade mitt januari (klick) med en lista lånad av Fina Christina. Februari tänkte jag summera med samma lista, men med några ändringar i frågorna för att passa mina behov bättre.

Februaris viktigaste händelser:
I mitten av månaden hade jag E & H hos mig några dagar. Intressanta och tankeväckande diskussioner i bra sällskap var precis vad jag behövde just då. Längtar redan till nästa gång vi ses. Helgen därpå åkte jag hem till mina föräldrar och även det var en välbehövlig paus från vardagen. 

Februaris viktigaste tankar:
I februari har jag flera gånger kommit att tänka på att jag är den som ofta vill att saker och ting ska hända nu och inte sen. På gott och ont då. Jag vet dock inte vad detta tankesätt beror på, men insett att jag behöver lära mig att låta saker/händelser ta den tid de behöver istället för att stressa fram något. Att helt enkelt lära mig att slappna av och lita på att allt löser sig på bästa sätt i sinom tid.

Februaris känsla:
Februari har känslomässigt varit en stabilare månad än januari, trots att jag fortfarande inte är helt balanserad. Otålighet och pessimism har varvats med glädje och tillförsikt.

Februaris nytillskott:
Ett av mina mål för detta år var att ha ett tre månader långt köpstopp på allt oväsentligt. Det enda jag får införskaffa är det absolut nödvändigaste såsom mat, hygienartiklar och bussbiljetter. Detta mål satte jag i verket i början av februari, vilket har inneburit att det inte heller blivit köpt några överloppsgrejer. Mera garn till både ett stick- och virkprojekt införskaffade jag dock.

Februaris bortslumpning:
I och med mitt tre månader långa köpstopp ska jag också rensa ur mina skåp på sådant jag inte längre behöver. I februari skred jag ännu inte till verket, men tänkte nog på det. Istället har jag verkligen försökt använda upp allt gammalt jag har innan jag köper nytt av samma produkt. Exempelvis råkade jag ha en del tvål och schampo i mitt badrumsskåp som behöver användas upp, vilket innebär att jag inte får köpa nytt innan allt det gamla är slut.

Februaris musik:

Februaris bästa bild:
Södra Stadsfjärden, Vasa, 25 februari 2017.


Februaris lästa böcker:
I ärlighetens namn läste jag inte igenom en enda skönlitterär bok i februari, men jag håller på med en för tillfället. Ett par lästa kapitel per dag och jag är nöjd.

Februaris handarbeten:
I februari fick jag vävt klart filten och stickade även ett par yogasockor, som det kommer upp ett inlägg om nästa vecka.

Februaris köksinspiration:
Jag svängde ihop svamppasta ett par gånger under senaste månad och det blev riktigt gott. Det var något annat i matväg också som blev riktigt bra, men jag kan inte komma ihåg vad det var längre.

Februaris träning:
Det har blivit 3-4 träningspass per vecka, vilket jag är nöjd med när jag tänker efter. Simningen och måndagsyogan har hängt med så gott som varje vecka, medan jag varierat de övriga passen enligt tid och ork.

Februaris favorit-/mest tankeväckande inlägg:

En önskan inför mars:
Jag önskar att träningen fortsätter på ungefär samma sätt i mars som det gjorde i februari. Sedan önskar jag även få klarhet i den delen av studierna jag känner mig lost med just nu och slutligen att mitt känsloliv ska bli mer balanserat än det varit den senaste tiden.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti