perjantai 10. helmikuuta 2017

Lista i repris

Idag blir det en lista i repris från i höstas, men med nya svar förstås. Trevlig helg!

FEM bästa - just nu
1. Jag är snart klar med höstens slöjdkurs i skolan
2. Jag får besök av E & H i helgen
3. Träffade föräldrarna en sväng igår
4. Det har varit solsken och vackert väder de senaste dagarna
5. Jag har bara tre dagar skola nästa vecka

FEM värsta - just nu
1. Jag är aningen trött
2. Jag har skrivkramp med kandin
3. Känslan av att inte ha koll på vårens alla skolarbeten
4. Alla frågorna och funderingarna jag tänkt, men vilka inte leder mig någonvart
5. Den där olustiga och rastlösa känslan jag har i kroppen

FEM saker jag gjort i veckan
1. Fått klart själva vävningen i skolan, bara det sista med skissboken kvar då
2. Påbörjat ett nytt stickprojekt
3. Varit på föreläsning i skolan
4. Bakat
5. Tvättat kläder

FEM saker jag gjort/ska göra i helgen
1. Umgås med mina vänner
2. Diskutera intressanta ämnen
3. Äta god mat
4. Gå på ett yogapass
5. Ha det allmänt trevligt

FEM saker jag längtar efter
1. Somna i human tid. Det har blivit för sena kvällar de senaste veckorna
2. Känna mig pigg och utvilad
3. Ett jämnare humör
4. Få klart åtminstone en del av alla halvfärdiga skolarbeten
5. Motivation och självdisciplin

TVÅ saker jag tycker ni borde göra
1. Gå ut på promenad i den friska luften
2. Läsa en bra bok

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti