perjantai 17. helmikuuta 2017

Fredagstrams

Några random tankar en fredag som denna:

Fy fan för styckmordet i Jakobstad. Känns som om kriminaliteten kommer så nära in på en själv när det ändå sker så pass nära ens egen hemort. Försöker förstå det som hänt, men det går inte.

En 12-åring kör söderut från Brahestad med siktet inställt på Åbo, men kör av vägen i Närpes och dör några dagar senare. Försöker än en gång förstå det som hänt, men det går inte. Det är bara så obegripligt och fruktansvärt tragiskt.

Stör mig så enormt på folk som svarar jag vet inte, lite allt möjligt, allt passar mig, inget speciellt och så vidare på frågor jag ställer dem. Svaren säger mig absolut ingenting, så snälla öppna upp svaren lite mera så att jag som frågeställare får ut något av det. Sjukt irriterande. Jag vet att jag också gör mig skyldig till detta ibland, men försöker verkligen lära mig att ge bättre svar.

Stör mig också på när man funderar på att ses med någon och sedan ska bestämma när, svarar den andra plötsligt vi får se. Sjukt irriterande. Endera så bestämmer man att man ska ses eller så skiter man i det.

Den där känslan när man ska hjälpa mamma med hennes nya telefon och det går allt annat än bra. Suck. Men vi försökte i alla fall vårt bästa.

Ja, jag har varit bitter på senaste tiden.

Är jävligt sugen på Fazers blå.

Träffade vännerna förra helgen och familjen idag. Så skönt att få prata av sig om det mesta jag gått och funderat på senaste tiden. Känns som om mina kaostankar småningom börjar reda upp sig.

Trevlig helg!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti