perjantai 16. joulukuuta 2016

En oinspirerande, trött hjälpreda till tomten

Jag har precis blivit klar med och skickat in en hemtenta. Det känns som om jag upprepade mig själv om och om igen, men jag fick slutligen ihop rätt längd på tentan och skickade in den utan att läsa igenom den en sista gång. Jag orkade helt enkelt inte. Ett par gånger skrev jag om hur man som slöjdlärare ska brinna för sitt ämne och vara inspirerande i sitt arbete. Nå väl, idag känner jag mig varken som en blivande inspirerande och motiverande slöjdlärare eller bloggare för den delen heller.

Det enda jag känner är att jag är trött. Väldigt trött efter en vecka med sämre sömn och många bollar i luften. I onsdags fick jag i alla fall officiellt jullov och idag fick jag klart den sista uppgiften, som skulle skickas in innan julen. De resterande uppgifterna gör jag under jullovet eller när jag återvänder till Vasa i januari.

På tal om Vasa blir jag kvar i stan ännu ett par dagar innan jag drar iväg norröver för att fira jul och umgås med familjen. Innan dess ska jag dock agera hjälpreda till tomten och hoppas på att hjälpredan har erikeeper hemma för det lär behövas. Och så ska jag fila vidare på de kommande veckornas blogginlägg. Och fortsätta mysa och ta dagen som det kommer. Typ.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti