perjantai 9. joulukuuta 2016

En annorlunda julhälsning

Detta år valde jag att inte skicka några julkort alls, på grund av att det alltid är ett stressmoment i sig och att jag hellre lägger mina pengar på något annat, mer meningsfullt. Jag vet nämligen med mig själv att det är roligt för stunden att få julkort, men att de lika fort läggs i någon låda och glöms bort.

I år valde jag därför att skänka mina julkortspengar till Plan Finland och deras arbete bland barn i utvecklingsländer. Bland deras immateriella julgåvor föll mitt bidrag på skolböcker för att ge fler barn chansen att gå i skolan och ha tillgång till skolmaterial. Att veta att mitt bidrag har en längre positiv effekt på människors liv än några julkort känns för mig mer meningsfullt än något som i det långa loppet enbart bidrar till slit-och-släng-samhället.

Därför vill jag i år skicka en julhälsning på detta sätt till alla vänner, bekanta och bloggläsare.

God Jul
&
Gott Nytt År 2017!

- Matilda

(Och nej, detta är absolut inte smygreklam utan jag gör det helt av egen vilja.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti