perjantai 25. marraskuuta 2016

Yogafrälst

Efter några års paus har jag i höst börjat med yogan igen och det är knappast någon i min närhet som missat det. Då jag bodde i Mariehamn gick jag ju någorlunda regelbundet på endera yoga eller bodybalance, men efter flytten till Vasa lämnade det nästan helt. När ÅA-motion hade yoga på sitt schema i höst bestämde jag mig för att börja igen. Det bästa med denna yogakurs är att innehållet vareierar från gång till gång, så man hinner inte tröttna på programmet. Dessutom får man möjligheten att pröva på olika former av yoga, både lugnare och mer aktiva/fysiska former, vilket jag gillar starkt. Hittills har jag gillat de lugnare varianterna bäst.

Yogan gör gott för både min kropp och själ då den lugnar ner mitt kaotiska huvud och stretchar min kropp. Senaste somnade jag nästan på avslappningen, så skönt var det. Dessutom fascineras jag av den kroppskontroll, styrka och närvaro man behöver i yogan för att kunna utföra de olika övningarna och att få andningen rätt. Det är något jag verkligen vill bli bättre på och märker också att det blir lite bättre för var gång då jag börjar förstå hur allt hänger ihop.

Jag har verkligen hittat en träningsform jag gillar och kan tänka mig att fortsätta med länge än. Kanske det inte vore så dumt att börja yoga hemma också?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti