tiistai 6. syyskuuta 2016

Tillbaka i Vasa

Efter ett och ett halvt dygn hos mina föräldrar var det igår dags att köra ner till Vasa för att idag kicka igång ett nytt läsår vid Åbo Akademi. Jag har en tung höst framför mig med mycket skolarbeten, men det kommer att gå med hjälp av höstmoodboarden jag gjorde i augusti. Sedan jag skrev ner moodboarden har jag nämligen många gånger tänkt på den och dess innehåll och märker att jag peppar och förberder mig själv för höstens utmaningar med hjälp av moodboarden.

I denna tankekarta har jag samlat många nya rutiner, som jag vill få in i min vardag, men som de flesta vet krävs det tid för att både få in en ny rutin i vardagen och göra sig av med en gammal ovana. Därför fokuserar jag på ett par nya rutiner per vecka. De kommande två veckorna har jag fokus på bra planering av vardagen, att avsluta dagens göromål vid åtta på kvällen för att hinna varva ner ordentligt innan läggdags samt behålla den sovrutin jag åstadkom under sommaren med tidiga kvällar och tidiga morgnar.

Med hjälp av moodboarden har jag med andra ord visualiserat hur jag vill att min höst ska se ut och med hjälp av den bilden ska jag nog klara av den kommande hösten på ett eller annat sätt. På så sätt hinner jag förhoppningsvis också ladda mina energireserver med ny energi både fysiskt och psykiskt.

Annat då?
- Luften är mycket friskare och hösten mycket längre hunnen i Österbotten än på Åland.
- Efter tre månader på Kökar kommer jag just och just ihåg att jag som kund ska själv väga mina frukter och grönsaker innan jag går till kassan.
- Man måste vara mer uppmärksam i trafiken i Vasa än i trafiken på Kökar på grund av att det är mera folk i rörelse i Vasa.
- Jag lägger märke till små detaljer i min omgivning jag inte skulle ha gjort om jag inte varit borta från de österbottniska slätterna i tre månader.

Hur har du laddat upp och förberett dig inför hösten?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti