sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Listan just nu

Jag hittade på Lindas blogg en lista, som får agera grunden för dagens blogginlägg.

FEM bästa - just nu.

1. I veckan hittade jag några nya inredningsdetaljer till lägenheten i Vasa och det blev riktigt snyggt.
2. Det lilla flyttkaos som uppstod hemma i Österbotten efter tre månader på Kökar börjar vara upprett vid det här laget.
3. Att jag snart är klar med alla mina syprojekt jag har på hälft.
4. Jag har fått mysa med Nelli och Snurris i helgen.
5. Jag har en skön säng att sova i.

FEM värsta - just nu.

1. Sommarjobbet är slut och skolan har kommit igång, men än så länge har jag inte fått så många skoluppgifter. Det gör mig rastlös då jag inte alltid kan bestämma mig för hur jag ska disponera min tid.
2. Att jag så sällan har tid att förverkliga några större hantverksprojekt.
3. Mitt finniga ansikte. Kan bara skylla på mig själv pga dålig kosthållning den senaste tiden.
4. Att jag typ varje morgon ska vakna mellan fem och halv sex. Som tur somnar jag oftast om och vaknar till väckarklockan, som in i veckan ringer kvart i sju.
5. Jag känner mig vilsen med några saker i livet just nu.

FEM saker jag gjort i veckan.

1. Varit på höstterminens första lektioner i skolan.
2. Sytt klart de flesta syprojekten jag påbörjade i somras.
3. Packat upp bagage, men också packat ner nytt bagage.
4. Varit och simmat till simhallen för första gången i höst.
5. Varit på stan och fixat ärenden och annat smått inför det nya läsåret.

FEM saker jag gjort/ska göra i helgen.

1. Jag och mamma var på handelns och kulturens natt i Karleby i fredags.
2. Varit två gånger på promenad med mamma.
3. Badat bastu.
4. Besökt hembygdsgården i min hemby.
5. Ikväll ska jag köra till Vasa efter en helg hos mina föräldrar.

FEM saker jag längtar efter.

1. Bli klar med mina studier och komma ut i arbetslivet.
2. Den inplanerade IKEA-resan till Umeå med familjen.
3. Sy klart huvtröjan jag påbörjade i somras.
4. Många myskvällar med tända ljus i höst och vinter.
5. Måla mina pinnstolar.

TVÅ saker jag tycker att ni borde göra.

1. Följa mig på Instagram, ifall ni använder programmet. Där heter jag hildatkreativitet och uppdaterar om sådant som händer i min vardag.
2. Ge er själva tiden att med jämna mellanrum göra sådant ni tycker om och som ger er ny energi att orka med vardagen.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti