torstai 8. syyskuuta 2016

Juli och augusti - hur gick det?

I detta inlägg har jag skrivit ner mina mål för året 2016 och idag är det dags att se tillbaka på hur det gick med målen i juli och augusti. Som vanligt plockar jag hit de punkter som varit mest relevanta under de senaste månaderna ur det länkade inlägget och ger sedan en kort kommentar.

- att upprätthålla eller förbättra den psykiska hälsa jag har idag
Jag skulle vilja påstå att jag i viss mån förbättrat min psykiska hälsa de senaste månaderna tack vare de insikter jag fått om mig själv i sommar. Mycket av det jag funderat på i sommar har jag också skrivit ner i någon form eller diskuterat med någon för att få ventilerat och dokumenterat mina tankar. Det har givit mig balans och harmoni i själen.

- att vara snäll och ärlig mot mig själv
Tack vare en stabil psykisk hälsa och nya insikter om mig själv har jag också varit lite snällare och ärligare mot mig själv än tidigare.

- att ha ett vegetariskt och sockerfritt år
Jag har sagt det förr, men säger det igen: På den här punkten går det rakt upp åt skogen.
 
- träna mer, hårdare och varierat (t.ex. intervallträning, hemmagym och simning)
Under juli och augusti känns det som om jag fått rutin på träningen, så nu gäller det bara att få den mer varierad också.
 
- minska på användningen av sociala medier
Varierad framgång på sociala medier-fronten. Ibland scrollar jag oftare genom mina sociala medier och ibland mer sällan. För tillfället kunde jag igen minska på användandet litegrann.

- avklara projekt-listan
I det ovan länkade inlägget hade jag skrivit en lista på halvfärdiga projekt jag vill få klart under det pågående året. Det enda jag fått klart från listan under juli och augusti är att jag lappat en del kläder. Sedan har jag också hunnit sy en handväska, som är fem före färdig.

- hur fortsätter jag härifrån?
De två följande månaderna ska jag få klart alla mina privata syprojekt jag har på hälft för tillfället, men jag ska också få träningen att bli av fyra gånger i veckan. Träningen ska dessutom vara varierad och de pass jag tänkt köra är zumba, intervallträning, simning och styrka.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti