sunnuntai 4. syyskuuta 2016

Höstlistan

Jag kickar igång höstsäsongen av bloggen med Carolas höstlista.

1. Vad kommer du äta i höst?
Förhoppningsvis en massa vegetariska och veganska maträtter i form av till exempel mustiga grytor.

2. Vad kommer du dricka i höst?
Mestadels vatten och te.

3. Vilken blir din favoritmöbel i höst?
Jag tror det blir min stol, som jag ofta sitter och läser i eller tittar på tv från i Vasa. Jag kommer dock att sakna att inte ha en hörnsoffa (eller soffa överhuvudtaget), som jag blev van med från i somras.

4. Vilket klädesplagg kommer användas flitigast i höst?
Min stora, sköna och fina kofta jag köpte mig från KappAhl i våras. Koftan kommer med stor sannolikhet vara mitt favoritplagg nummer ett i höst och vinter.

5. Hur kommer den typiska höstdagen se ut?
Den typiska höstdagen kommer innehålla en massa skola och skolarbeten, men jag hoppas också den innehåller en hel del träning och lite fritid här och där.

6. Vad kommer du läsa i höst?
Som vanligt kommer jag att läsa en massa kurslitteratur i höst, men trots det ska jag försöka mig på att också läsa ut fyra skönlitterära böcker i höst. Sedan kommer jag även läsa en del bloggar.

7. Vad kommer vara din största förändring i höst?
Så vitt jag vet kommer inga större förändringar att ske i höst.

8. Vad kommer vara din största utmaning i höst?
Att få tiden att räcka till för att göra alla skoluppgifter, men också att hinna klämma in träningen och en del fritid i vardagspusslet.

9. Vad är det bästa med din höst?
Att jag blir klar med mitt kandidatarbete och därmed kan ta ut min kandidatexamen, men också att jag blir klar med mitt biämne i höst.

10. Vem kommer du mysa under filten med i höst?
Mig själv. Alla andra får mysa under sina egna filtar.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti