keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Historien om bloggnamnet

I tidernas begynnelse när jag startade bloggen Hilda T Creativity hade jag en tanke om att skriva ett inlägg om varifrån bloggnamnet kommer, men det glömdes bort. Förra veckan på en föreläsning kom jag plötsligt att tänka tanken igen och valde denna gång att slå slag i saken innan jag glömmer bort det. Så varsågoda, här är historien bakom bloggnamnet Hilda T Creativity.

Hilda är förstås en omformning av Matilda. Namnet Hilda har jag att tacka en kille för som gick samtidigt som mig i lågstadiet. Han kallade mig ett fåtal gånger för Hilda, vilket jag då tyckte var så skitfult att jag vägrade svara på tilltal. När jag för ett par år sedan funderade på nytt bloggnamn valde jag att vända namnet Hilda till något positivt istället och låta det bli en del av bloggnamnet.

Bokstaven T är samma bokstav, som första bokstaven i min mammas efternamn.

Creativity fick också bli en del av bloggnamnet för att beskriva den kreativa sidan av mig och som jag vill förmedla genom mitt bloggande.

Hilda T beskriver med andra ord mig och min bakgrund medan Creativity står för hurdan jag är. Därför känns bloggnamnet väldigt mycket jag och jag skulle inte byta bort det hur fånigt det än må låta i andras öron.

Om du, som läser detta, också bloggar, varifrån kommer ditt bloggnamn?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti