sunnuntai 7. elokuuta 2016

Söndagslistan

En lista jag snodde från Felicias Mode.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
- när min en kollega och hennes dotter var in till butiken och handlade, för i det sällskapet får man sig alltid ett gott skratt

Vad gjorde du klockan 08 imorse?
- broderade på mitt korsstygnsarbete i väntan på att datorn skulle startas

Vad gjorde du för 15 minuter sedan?
- klädde på mig dagens kläder

Det sista du sa högt?
- "Hej!" när jag hälsade på det besök min kämppis fick igår.

Det senaste någon sa till dig:
- jag kommer inte ihåg exakt vad det var i och med att det var igårkväll, men jag tror att det sista vi diskuterade med min kämppis igår var avloppssystemet i huset vi bor i

Vad var det senaste du åt?
- Ålandsmejeriets fläder-citronjogurt, som faktiskt var förvånansvärt god, en halv avokado och två skivor limpa med pålägg.

Vad var det senaste du köpte?
- en liten pringlesburk för att fördriva tiden på jobbet (på tal om att vi hade det väldigt lugnt på jobbet de sista två timmarna innan stängningsdags igår)

Vad är det för färg på din ytterdörr?
- brun

Vad är det för väder hos dig nu?
- det är fint väder med blå himmel och lätta små moln

Godaste glassmaken?
- vanilj och choklad

Sover du tungt?
- medeltungt skulle jag säga

Drömmer du mardrömmar?
- sällan som tur är

Vad ser du om du tittar till höger?
- två fönster, som vätter ut mot ingångsterrassen av huset, ytterdörren, två ihopvikta stolar och ett bord, vilka är halvt täckt av fågelskit, ett fågelbo och en massa buskar.

Höger- eller vänsterhänt?
- högerhänt

Favoritgodis?
- choklad, speciellt mjölkchoklad

Hur många kuddar sover du med?
- oftast en kudde, ibland två

Morgon- eller nattmänniska?
- lite av både och, men mest morgonmänniska ändå

Vad är viktigt för dig?
- lycka, att må bra både fysiskt och psykiskt samt familj och vänner

Är du kittlig?
- medelmåttigt ifall man jämför med resten av min familj där en är jättekittlig av sig och den andra inte alls

Snarkar du?
- oftast inte, men ibland har nog någon klagat på morgonen att jag snarkat

Stöktigt eller välstädat?
- någorlunda välstädat i och med att jag kan bli skogstokig om det är stökigt och oordning på saker

Vad gör dig glad?
- bland annat fint väder och positiva, trevliga människor

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
- i gymnasiet var det finska och historia eller samhällslära

Bästa grönsak?
- gurka och tomat

Vad är det bästa med söndagar?
- att man inte behöver ha bråttom någonstans och kan göra allt i ett lite lugnare tempo än på vardagarna,  skit samma liksom om frukosten drar ut halva förmiddagen och att man inte får gjort så mycket den dagen

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti