keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

Tjejhelg

Helgen som gick var utan tvekan en av sommarens hittills härligste dagar. På fredag kom nämligen mina vänner E och H över till Kökar för att hälsa på, vilket jag väntat hela veckan på.


E kom redan med dagsfärjan från Galtby på fredag, vilket gjorde att jag efter jobbet susade hem i racerfart med cykeln för att äta middag och fixa till mig. Därefter susade jag vidare till Sandvik för att möta upp E och hennes en kollega från senaste sommar. Vi pratade, njöt av kvällen och lyssnade på systerduon Daniela och Patricia som spelade och sjöng vid campingen innan vi bröt upp och åkte hem. Samma natt anlände även H till Kökar och jag och E var och plockade upp henne vid färjfästet.


Både för lördagen och för söndagen hade vi prickat in en del programpunkter. Bland annat gick vi längs med Kalens vandringsled, gjorde mat tillsammans, besökte Peders Aplagård, badade bastu och simmade. På måndag morgon påbörjade H sin hemfärd, medan E stannade kvar på Kökar en dag till. Igår sa jag hejdå åt E också och saknar dem redan.


Det var en riktig tjejhelg och en välbehövlig paus från vardagen. Att få prata av mig med och hitta på saker att göra tillsammans med mina barndomsvänner är alltid guldvärt. Dessutom ger det mig massor med ny energi, trots att jag känner mig fysiskt trött i en vecka efteråt på grund av att vi gått och lagt oss så sent...

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti