perjantai 8. heinäkuuta 2016

Midsommaren 2016 & veckan efter det

Alla andra bloggare har för länge sedan skrivit om hur deras midsommar var, om de skrev vill säga, men inte jag för det tänker jag göra idag. Förra bloggveckan blev som den blev och en del planerade inlägg uteblev och därför dröjer jag tills nu med mitt midsommarinlägg.

Hur ljuvligt är det inte att ta en kvällspromenad på Kökar?

Hur ljuvligt som helst!

Min midsommarhelg blev bra till slut, trots att jag jobbade både fredag och söndag. Anledningen till min lyckade midsommar var att mina föräldrar kom på besök till Kökar över helgen. De kom redan på torsdag kväll, vilket innebar att vi hann umgås en hel del trots mitt jobbande. Förutom att bara umgås kockade vi god mat, njöt av det vackra vädret, cyklade samt besökte Peders Aplagård, där vi åt Ålandspannkaka. Under midsommarhelgen bestämde sig dessutom min mor för att stanna på Kökar hela påföljande vecka, vilket jag förstås inte tackade nej till.

Varning för katter  och tanter i Österbygge

Ett besök gjordes även till Havspaviljongen

På måndag morgon vinkade vi därmed tillsammans hejdå till min far, som åkte hem till Österbotten, för att därefter sätta igång med ett klädtvättningsmarathon. Förutom klädtvättningsmarathon och jobb för min del hann vi även besöka Estholms café och loppis här på Kökar.

Nu åker vi mot Åbo!

Hittade mig ett fint armband att köpa

Några dagar senare, på fredag, åkte jag och mamma på helgutfärd till Åbo. Att besöka Åbo är något vi pratat om hela våren att vi ska besöka i sommar och nu blev det äntligen av. Vi besökte medeltidamarknaden, som ordnades i staden just den helgen vi var där, och Åbo slott, gick på stan och såg sommarteater. Det blev en intensiv helg, kanske lite för intensiv ibland, men trevligt och intressant var det hur som helst och ett besök till medeltidamarknaden kan jag verkligen rekommendera. På söndagen blev det sedan hemfärd för oss båda, men i olika riktningar. Mamma åkte till Österbotten och jag till Åland. En trevlig vecka och helg var till ända med underbart sällskap.

Besökte Åbo slott

Ett fint tak i slottet

Vi tog oss varsin cider en kväll

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti