maanantai 20. kesäkuuta 2016

Vardagsgung

På torsdag blir det två veckor sedan jag körde av färjan på Kökar och sedan dess har vardagen rullat på i godan ro, för ja, det är en vardag jag lever här också. Vad gäller jobbet var det bara att trycka på play-knappen för jobbet igen och fortsätta där man slutade ifjol. Ungefär. Så skönt att veta vad man ska göra, vilka de dagliga rutinerna är, när leveranserna kommer och känna till vilka stamkunder man kommer att möta. Det känns som om jag i år kan fokusera på andra saker på jobbet än ifjol, just tack vare att jag har jobbrutinen inne.

Vad gäller livet utanför jobbet har det varit att rota sig i nytt boende och med en kämppis, man aldrig träffat förut. Sådant tar energi innan man kommer in i det. Boendet är jag mer än nöjd med i år och har rotat mig rätt bra i huset, medan jag och min boendekompis/kollega ännu är i lära känna varandra-fasen och hitta vår egen plats under samma tak. Eller i alla fall är det så jag känner det.

Vardagen har också hunnit bestå av en del vardagsbekymmer. Få upp värme i huset de första dagarna, robotgräsklipparen Tore stannade en dag innan han hann tillbaka till sin laddningsstation, ytterdörren kräver rätt mycket tålamod innan man får upp den, cykeln har varit sönder och så en del oro ett par dagar kring det faktum att ett visst fenomen gjorde Kökar osäkert en stund. Men de flesta problemen är lösta nu och lugnet har lagt sig över holmen igen. För en tid i alla fall.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti