perjantai 24. kesäkuuta 2016

Stjärntecknet jungfru

Jag tror inte på horoskop och astrologi, men finner det ändå intressant att läsa horoskop i olika veckotidningar. Därför kom jag en dag på att jag skulle googla det stjärntecken jag är född i, alltså jungfru, och kolla vilka personlighetsegenskaper som är typiska för just det stjärntecknet. Döm om min förvåning när jag insåg att flera av egenskaperna passade in på mig. Punkterna nedan är direkta citat från de hemsidor jag hämtat dem och vilka jag tycker passar mer eller mindre bra in på mig.
  • Blyg, självmedveten, analytisk, produktiv, kritisk
  • ...älskar struktur och ordning.
  • Till det yttre är hon inåtvänd och tillbakadragen. Hon har en tendens att överanalysera sina relationer och kan agera överdrivet försiktigt.
  • ...gillar inte jungfrun att befinna sig i centrum. 
  • Källa 1
Blyg, inåtvänd, ogillar att befinna mig i händelsernas centrum och älskar att ha struktur och ordning runt mig. Så mycket jag!
  • Jungfrun gillar naturlig och ren mat, gärna ekologiskt odlad.
  • De är mycket plikttrogna, kommer alltid i tid och sätter gärna upp regler och rutiner för hur saker och ting skall gå till och de vill helst att alla andra skall göra likadant.
  • Jungfrun är trots ett reserverat yttre mycket känslig och de oroar sig ofta för att inte duga.
  • Jungfrun har känsla för stil och de lägger mycket tid på hur både deras hem och de själva ser ut. Jungfrun ser därför ofta mycket bra ut och är alltid lika fräsch och välklädd. 
  • Källa 2
Den sista punkten ovanför källa 2 är INTE alls jag. Jag har absolut noll känsla och intresse för mode och stil. Jag går långt ifrån alltid "fräsch och välklädd". Speciellt lediga dagar då jag bara ska vara hemma drar jag på mig första bästa bekväma kläder jag hittar och håret är slarvigt uppsatt i en tofs. Om kläderna sedan passar ihop eller inte kan ifrågasättas, men ska jag bort någonstans fixar jag förstås till mig. Vad gäller stil i lägenheten skulle ni bara veta hur asketiska och ostiliga vissa lägenheter jag bott i varit. Huvudsaken är att jag har tak över huvudet, en säng, ett bord, ett par stolar och möjligen en soffa. Mitt totala ointresse för stil och hur det tar sig uttryck i mitt liv brukar jag få en del kommentarer om ibland. Speciellt av min mor.
  • Egenskaper är stabilitet, praktiskt läggning, ansvarsfullhet och även melankoliskhet.
  • En person som är född i Jungfruns tecken kan kännas igen för att hon eller han är en riktig arbetsmyra, både på jobbet och i hemmet. Jungfrun tycker om ordning och rutiner. Tecknet är plikttrogen och får mycket gjort, men det är ingenting som Jungfrun behöver annonsera ut för alla, utan det sker i det tysta.
  • Jungfrun har stor ansvarskänsla och är mycket pålitlig.
  • Jungfrun har inget behov av att skrika högst eller synas mest.
  • ...personen är mycket pedant och en perfektionist.
  • Jungfrun kan ha svårt att visa sina känslor öppet. 
  • Källa 3 
Mycket jag känner igen mig i här också, men speciellt mycket i vad gäller att inte vilja stå i centrum och att ha svårt för att visa mina känslor utåt.
  • Vidare är Jungfrun duktig på att organisera både sitt eget och andras arbete, få rutiner att fungera och bringa ordning i det vildaste kaos.
  • Den kardinala Jungfrun är vardags­människan som ser dramatik och finner glädje i rutinen. 
  • Källa 4
Att organisera saker - så kul! Dessutom måste jag hålla med om att jag är ganska duktig på det också.

Hur är det med er? Har ni kollat någongång vilka personlighetsegenskaper som är typiska för det stjärntecken ni är födda i och hur väl de stämmer in på er? Berätta gärna i kommentarsfältet!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti