torstai 2. kesäkuuta 2016

Sommarlistan 2016

Denna blogg har ekat ovanligt tyst de senaste två veckorna och allt har sin förklaring, för tids nog ska jag berätta för er både vad jag sysslat med och var jag hållit hus. Men för att kicka igång bloggandet igen ska jag fylla i en så kallad sommarlista, som jag kom över. Orginalet hittas hos Karolina.

Vilka är de tre första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?
- Ljusa nätter
- Myggor
- Naturen väcks till liv och blir vackert

Vilken smak på glassen beställer du?
Choklad eller vanilj.
Sia eller Ingman?
Kunde inte bry mig mindre om vilket märke glassen har så länge min laktosintoleransmage tål det.
Var tillbringar du helst din lediga kväll?
Vad ska jag svara på det här? Det beror nämligen så mycket på vad jag för stunden känner för.
Ska du gå på student- eller examneskalas?
I år kommer jag inte att gå på några student- eller examenskalas.
Smörgåstårta - najs eller bajs?
Bajs. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i smörgåstårta och ett av mina krav under min studentfest var att det varken skulle bjudas på smörgåstårta eller gräddtårta.
Var hittar man dig en regnig dag?
Mesttroligen inomhus där jag gör hemarbeten eller med gott samvete sitter framför datorn och bloggar, ordnar bilder, osv.

Var och hur firar du midsommar?
Jag kommer att jobba en stor del av midsommarhelgen, vilket antagligen betyder att det blir en lugn midsommar hemma. Och i sommar betyder hemma Kökarhemma.
Vilken blir årets sommarplåga?
Inte en blekblå aning, så det återstår att se i slutet av sommaren.

Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?
- Ta en paus från allt it- och sociala medier-relaterat
- Gå ut i naturen och ta in allt det vackra som omger dig
- Sätt dig utomhus en solig dag och läs en god bok
- Gör sådant som du tycker är roligt och mår bra av

Ska du resa någonstans i sommar?
Att åka till Kökar och sommarjobba i nästan tre månader skulle jag inte kalla för att resa någonstans i och med att jag var där förra sommaren också. Några andra fastspikade reseplaner har jag inte. Jag har dock funderat på och hoppas kunna förverkliga en cykeltur till Mariehamn samt göra en snabbvisit till hemknutarna i Österbotten.

Ska du sommarjobba eller har du semester?
Jag ska sommarjobba. Det blir en till sommar på Kökar och jag längtar verkligen att få åka ner till Åland nästa vecka.
Den ultimata sommarmaten för mig är...
...kalorisnåla och lätta maträtter, som är enkla att tillaga.

När tar du det första doppet?
I juli, augusti någongång. Som liten var jag som en fisk i vattnet, vilket innebar att jag var en av de första barnen i hemknutarna som var och simma på vårarna och en av de sista som slutade med det på höstarna. I dagsläget har jag tyvärr blivit mer av en badkruka.
Beskriv din idyllsommar.
Det är sol och värme, men också en del regn. Jag disponerar min tid så att jag förutom att jobba även hinner träna, handarbeta och göra små utflykter.

Avslutningsvis: nämn tre saker du ser framemot sommaren 2016!
- Att åka till Kökar och sommarjobba med allt vad det innebär
- Att ta det lugnt och slappa utan dåligt samvete
- Njuta av vacker natur

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti