lauantai 11. kesäkuuta 2016

Sommarens bucketlist

De senaste veckorna har jag läst några blogginlägg där ett par olika bloggare listat saker de vill göra innan sommaren är över. Dessa inlägg fick mig att fundera på vad jag vill göra i sommar och kom fram till nedanstående punkter. En del är direkt hämtade från mina nyårsmål, medan andra är helt tagna ur luften.
  • göra en 1-2 dagars cykeltur rutten Kökar-Mariehamn-Kökar
  • besöka ön Lappo, som var den ö var jag spenderade min första sommar på Åland
  • besöka Källskär
  • ha en kött- och sockerfri sommar (undantag: kalkon- och kycklingfilé på smörgås, ok att "synda" 3 ggr)
  • träna 4-5 ggr/vecka utöver vardagsmotionen (2 x styrka, 2-3 x kondition)
  • meditera och skriva dagbok regelbundet, helst varje dag
  • gå genom bilderna på datorn
  • sy två par byxor, en huvtröja, en väska, fruktpåsar och ett sängöverkast
  • sticka en halsduk
  • klä in mina hörlurar med makraméknutar
  • använda minimalt med sociala medier och it, helst inget alls (undantag: den egna bloggen)
  • läsa ut minst tre böcker
  • slappa, ta det lugnt och ladda batterierna
  • göra sådant som faller mig in för stunden
  • njuta av sommaren och livet
  • vara ute så mycket som möjligt
- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti