sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Peppande citat

Ibland när jag läser en bok, ett blogginlägg eller en artikel etsar sig vissa meningar fast i mitt minne. Dessa citat tilltalar mig på något sätt och för att få allt samlar på ett ställe tänkte jag lista dem här nedan.

"Kaikki palaa aina alkuun."

Shanghain tytöt av Lisa See

"Ditt liv är ditt ansvar. Ingen annans. (...) Förändring är smärtsamt, belöningen kommer först efteråt."

Malin Nylén i sin blogg

"Även om det kan låta som en kliché så är det sant att man inte kan älska någon annan förrän man älskar sig själv. Det var först när jag började vara ärlig mot mig själv som jag också lärde mig att tycka om min egen person - innan dess var jag inte mottaglig för kärlek."

Andreas Lundstedt

"Det är människor sin de som jag verkligen inspireras av och som gör att jag vågar fortsätta drömma om hur jag vill att min framtid ska se ut. Jag inspireras helt enkelt av människor som vågar gå sin egen väg utan att bry sig alltför mycket om vad andra tycker och som inte sticker under stol med att man kan misslyckas ibland, men som ändå reser sig igen för att fortsätta färden."

Mitt blogginlägg "Drömmar och inspiration"

"Jag tror inte man blir en mindre sympatisk människa för att man tycker om sig själv. Tvärtom. Jag tror att man har lättare att se det fina i andra människor genom att först ha accepterat sig själv. Att man inte behöver jämföra sig själv med precis alla eller känna behover av att förminska någon annan, för att själv bli större."

Caroline Eriksson i sin blogg

"Vi måste medvetet också handla för att bra ska kunna ske. Jag fann inte kärleken genom att sitta inomhus på soffan. (...) Man behöver bli medveten och göra fred med sina inre spöken, innan man blir redo för att gå vidare och göra plats för nytt och härligt i sitt liv."

Caroline Eriksson i sin blogg

"Om du ser söt ut efter ditt träningspass har du inte tränat tillräckligt hårt!"

Tracy Anderson

"Keväällä aloin pohtimaan omaa elämääni ja onnellisuutta. Itse haaveilin tästä 'perinteisestä kaavasta' vielä vuosi sitten, kunnes aloin ymmärtämään, myös muut mahdollisuudet tässä elämässä. Mitä jos tekisin juuri niin kuin itsestä tuntuu parhaimmalta? Viimeiset kaksi vuotta olen elänyt stressin keskellä, yrittäen miellyttää nuita ihmisiä. Million alkaisin elää juuri sitä elämää, jota itse haluaisin ja toivoisin? Olisiko aivan pakko noudattaa tätä samaa kaavaa, jotta olisin hyvä ihminen ja kunnon kansalainen? Ei."

Natalie Vilen i sin blogg

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti