sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Lycka för mig är att...

Det senaste året har jag flera gånger kommit på mig själv med att känna mig så lycklig. Inte alltid förstås, men oftast. Det fick mig att fundera kring vad det är som egentligen har gjort mig lycklig. Jag insåg ganska fort att det är fruktansvärt svårt att definera vad lycka är, men kom i alla fall fram till att lycka för mig är att:
  • ha ett inre lugn och harmoni, att vara trygg i mig själv och min vardag
  • känna att jag lever det liv och den vardag jag vill leva
  • följa magkänslan, för den har ofta rätt
  • leva enligt mina värderingar i livet, utan att för den skull skada andra
  • få göra det man älskar, i mitt fall jobba med händerna i form av hantverk, bakning och skrivning
  • ha rutiner i mitt liv och som passar just mig
  • ha folk runtomkring mig i passlig mängd och som jag kan byta några ord med ibland
  • ha minimalt med energitjuvar i mitt liv
Vad är lycka för just dig?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti