torstai 28. huhtikuuta 2016

Vardagligt svammelskrammel

Trots att jag från och med denna vecka är så gott som helt ledig fram till att sommarjobbet börjar i juni känns det som om jag har massor att göra, vilket egentligen inte förvånar mig. Jag har bara två lektioner kvar i skolan för i vår innan jag kan titulera att sommarlovet börjar. Bara några kursuppgifter kvar att göra i den sista pågående kursen och en av dem ska jag försöka få klart ikväll. När kusen är avklarad ska jag skriva vidare på min kandidatavhandling där målet är att bli klar med råversionen av teoridelen i vår för att kunna renskriva det i sommar.

Förutom det sista med skolan i vår har jag tre sy- och pysselprojekt som är fem före-färdiga. Tänkte få dem klart ikväll också. Kanske. Innan maj månad är slut har jag tänkt få ritat mönstren till flera plagg och klippt ut mönsterdelarna i tyg till dem också. Skulle jag få det gjort skulle det bara vara att börja sy när jag kommer till Kökar i sommar. Ska också få skrivit och publicerat de blogginlägg som i detta skede endast finns som utkast i mitt huvud.

Denna ganska varma vår-torsdag har annars medfört en del småsysslor, som jag hela veckan gått och tänkt på att borde göras. Tidigare i eftermiddags åkte mina föräldrar till stan för att gå på gymtimme och vad passar då bättre än att jag tog en runda till byn på cykel för att bocka av en del ärenden och när jag väl kom hem igen satte jag mig framför datorn för att uträtta mera ärenden. Tänkte då att jag självklart måste få skriva ett blogginlägg också, som idag blev ett utdrag ur min vardag och mina tankar.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti