tiistai 5. huhtikuuta 2016

Orsaken till varför en blogg kan eka tomt

Den här bloggen har igen ekat tomt i lite mer än en vecka. Orsak? Jag har igen försökt hitta vardagsrutinen i Vasa efter att ha varit nästan hela mars månad norröver. Förutom att hitta vardagsrutinen har jag också försökt få flyt på mina skoluppgifter och har för en gångs skull överblick över mina studier, vilket jag inte riktigt haft de senaste månaderna. Största delen av vårterminen har handlat om att släcka akuta brandhärdar till skoluppgifter, men nu har det vänt och jag kan slutföra vårterminens studier i lite lugnare takt än tidigare.

Livet och vardagen i övrigt handlar just nu också om att bringa ordning i det resterande halvkaoset som uppstått till följd av en stressig period samt göra sådant som jag känner för. Det senare nämnda kan till exempel vara att baka, sitta på datorn och slösurfa samt lyssna på god musik en hel kväll, fundera vilken dag man ska ta tag i storstädningen eller blogga.

Det allra bästa som hänt sedan senaste uppdatering är ändå att jag och E fick finbesök till Vasa förra helgen i form av bästaste H. Det var storligen uppskattat och roligt. Bra sällskap, intressanta diskussioner, god mat, trevligt program och sena kvällar. Vad mer kan man begära av en helg? Inte så mycket om man frågar mig.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti