sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Kreativt kaos & multitasking

En till helg är förbi och jag tror bestämt att denna helg varit minst lika fullspäckad med program som föregående. Det mesta har ändå varit trevligt och roligt program, så jag klagar inte. Men för att detta inlägg inte enbart ska fyllas ut av text tänkte jag istället bjuda på bilder, som närmare får beskriva vad jag hållit på med.


Haft cykeln på verkstad för däckbyte och service samt handlat tyg till ett kommande syprojekt i skolan i fredags.


Sytt på två andra skolarbeten. Imorgon när det är lektion blir det provning av plaggen,
vartefter jag kan sy vidare på dem igen.


Med en etta på 28 kvadrat blir det lätt kaos när symaskinen åker fram.
Till höger i bilden ovan har jag plockat fram några egna projekt,
vilka jag också borde jobba vidare på.


Varit ute på promenad två gånger.


Bakat som en dåre på lördag kväll.


Det blev mockarutor, äppelpaj, grönsakspaj och grahamsemlor (finlandism, förlåt!).
Allt fick godkänt av mina föräldrar idag när de var på besök.


Slappat i väntan på att få ta ut sista plåten med semlor ur ugnen.


Full belysning i lägenheten ännu klockan 23.00 i lördags.
Men vad gör man inte för den där sista plåten och att få bakandet klart?


Tagit någon random bild i något skede under helgen.


Haft mamma och pappa på besök idag.

Ungefär så har min helg sett ut. Plus att jag sedan varit på kurshelg fredag kväll och halva lördagen då jag även stickade klart en socka med flätor. När andra sockan också är klar ska ni få se dem. Med tanke på helgens program och hur det sett ut i lägenheten skulle orden och uttrycken kreativt kaos och multitasking beskriva de gångna dagarna rätt bra.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti