lauantai 23. huhtikuuta 2016

En lista med korta svar

Hittade denna lista hos Felicias Mode för en tid sedan och självklart ville jag också svara på den.

Har du...

...öl i kylen?
- Nej och har aldrig haft.

...något husdjur?
- Mina föräldrar har både katt och hund så jag räknar dem som delvis mina också, så ja.

...någon favoriträtt?
- Blomkål-potatissoppa samt hönssås med massa frukt och grönt i.

...puder på dig?
- Nej. Ska jag vara ärlig har jag aldrig ens ägt ett puder.

...några framtidsplaner?
- Ja, massor. Först och främst vill jag bli klart med mina studier vartefter jag ska få tag på ett jobb samt se mig runt i världen litegrann.

...någon sjukdom?
- Nej som tur är.

...gymkort?
- Nej, det har jag inte heller. För tillfället satsar jag på promenader, hemmaträning och vardagsmotion. Det senaste läsåret har jag blivit beroende av frisk luft sju dagar i veckan.

...fikat i dag?
- Ja, i eftermiddags drack jag kaffe och åt vetelängd med mina föräldrar. Eller rättare sagt drack mina föräldrar kaffe och jag mjölk.

...nagellack?
- Nej. Jag är så gott som totalt ointresserad av allt vad smink heter och därför ser man mig typ aldrig med nagellack.

Vem...

...delar du mest minnen med?
- Min familj och mina barndomsvänner. Kommer direkt att tänka på en båtfärd i blåsväder, sena nätter och mycket skratt.

...längtar du mest efter?
- För tillfället mina vänner då jag inte vet när jag träffar dem nästa gång och mormor förstås.

...stör du dig på?
- Om frågan syftar på en specifik person, så tänker jag inte tala om det. Pratar vi om folk överlag är det dryga personer som är högljudda och tar mycket plats.

...lagar mat?
- Oftast jag. Jag bor trots allt ensam och ska jag få någon lunch eller middag är det bara att ställa sig framför spisen och kocka själv. Är jag hemma hos föräldrarna är det oftast någon annan som gör maten.

...diskar?
- Jag igen. Jag äger ingen diskmaskin, vilket innebär att jag dessutom måste diska för hand. I sommar blir det fyra år sedan jag flyttade hemifrån, vilket innebär att jag börjar bli van med att diska för hand.

Vilken...

...tidning läser du?
- ÖT (Österbottens Tidning) och Året Runt när jag är hemma hos föräldrarna. I Vasa brukar jag någongång unna mig att köpa tidningen MåBra eller Topphälsa.

...dag fyller du år?
- I år blir det på en söndag.

...årstid föredrar du?
- Alla! Jag anser att varje årstid har sina för- och nackdelar och vill därför inte välja någon favorit.

Vad...

...gör du nu?
- Bloggar! Tidigare idag har jag sytt på tre olika syprojekt till skolarbeten, varit cyklande in till byn samt visat upp bilen för en bilmekaniker då några småsaker ska fixas på bilen min innan sommaren.

...gör dig till en bra människa?
- Min positivitet och pålitlighet.

...gör dig till en dålig människa?
- Att jag är väldigt misstänksam mot folk jag inte känner och som försöker ta kontakt med mig. Jag vågar inte lita på att de flesta av dessa människor vill mig väl.

...vill du arbeta med?
- Som textillärare och hantverkare.

...är roligast just nu?
- Det mesta som inte gäller att läsa kurslitteratur till en kurs i skolan. Börjar verkligen bli skoltrött på det pågående läsåret.

...har du på dig nu?
- En vit polotröja, kalsonger och yllesockor.

...äger du för skor?
- Jag äger en precis passlig mängd skor. De skor jag använder mest för tillfället är länkskorna, gummistövlarna och ett par ljusa Rieker-skor, som egentligen är jättedåliga för mina fötter.

...har du för storlek i skor?
- 38.

...läser du för bok?
- Susanna Alakoskis "Håpas du trifs bra i fengelset". En annorlunda skriven bok jämfört med tidigare böcker jag läst, men den är bra ändå!

...ska du göra nu?
- Ta kväll, vilket innebär läsa lite bok, äta kvällsbit och kolla "De eurovisa" klockan nio från Yle Fem.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti