lauantai 6. helmikuuta 2016

Plötsligt händer det!

Har ni sett lotterispelet Triss' reklam på Sveriges tv? Om inte, kan jag berätta för er att företagets slogan är "plötsligt händer det" och jag kan väl inte annat än hålla med. Jag har dock varken vunnit på lotto eller skraplott, vilket företaget syftar på med sloganen, utan jag har börjat äta avokado!

De senaste åren har jag flera gånger gjort ett försök att börja äta avokado, men utan framgång då jag ansett att avokado smakat piss och ogillat dess konsistens. Efter att jag kom tillbaka till Vasa i januari efter jullovet köpte jag mig hem en avokado, åt små mängder av det i flera omgångar och insåg att det inte längre smakade så dåligt som tidigare. Och på den vägen har det sedan fortsatt... Jag har med andra ord insett att avokado är ätbart och ganska gott, men förjävligt dyrt.

Varför jag tvingade mig själv att börja äta avokado? För att det påstås vara så nyttigt.

Bildbevis är ju ett måste i detta fall.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti