perjantai 13. marraskuuta 2015

Fredagen den trettonde

Här har det varit tyst ett bra tag igen. Jag tänker dock inte ursäkta mig för den tystnaden, utan konstaterar endast att ibland måste man prioritera saker i viktighetsordning. Vad har jag då gjort den senaste tiden?

  • Inom loppet av två och en halv vecka har jag skrivit två hemtenter och en så kallad vanlig tent. Bara en tent kvar för i höst då om två veckor.
  • Blivit arg på samhället och dess normer i samband med att jag förberedde mig inför gårdagens tent.
  • Förberett praktiklektioner sant sytt på min tunika till en annan kurs.
  • Blivit irriterad för att växlarna på cykeln slutade fungera. Problemet åtgärdades med att cykeln lämnades in på verkstad för reparation och jag får hämta hem den idag. Allting frid och fröjd.
  • Varit till frissan. Det positiva var att de torra hårtopparna blev bortklippta, men annars är jag inte alls nöjd med frisyren. Känner mig så himla obekväm i den och vet inte riktigt vad jag liknar för konstigt ufo. Hoppas så på att det ska växa fort ut igen!
  • Funderat mellan varven idag vad jag ska ta tag i till näst efter att ha gjort dagens mest akuta måsten och innan jag åker till skolan för öpu-kurs. Ser man på hur både mitt skrivbord och diskbordet ser ut är valet rätt enkelt, det blir att mappa papper och diska.
  • Inser att jag en och en halv vecka framöver har väldigt många skoluppgifter som ska göras klart och lämnas in i någon form. Dessutom ska andra kommande uppgifter också börja göras eller fortsättas på.
  • Räknat ut att jag detta läsår kommer att gå kurser för sammanlagt 83 studiepoäng om allt går som planerat. Från skolans sida är det dock endast schemasatt för 62 studiepoäng i år, men är man ambitiös så är man. Egentligen handlar det om att jag går mina biämnesstudier i snabbare takt än det är schemasatt att jag ska gå inom min utbildning. Orsaken är att hälsokunskapen (mitt biämne) byter system för tillfället och när jag en gång börjat läsa kurserna via det gamla systemet passar jag på att läsa det mesta därvia för att det ska bli mera enhetligt i slutändan.
  • När jag inte gör skoluppgifter eller tänker på dem funderar jag på mer lättsamma saker, som inte kräver allt för mycket extra tankeverksamhet. Ett sådant exempel är varför inte förra nattens trevliga dröm kunde vara sann? Det tog ett tag innan jag faktiskt fattade att jag bara drömt.

Det är ungefär detta som jag gjort och funderat på den senaste tiden, med andra ord inget märkvärdigt. Inom de närmaste dagarna ska jag försöka få upp ett till inlägg för att igen få fart i bloggandet. Till dess säger jag hejdå!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti