tiistai 13. lokakuuta 2015

Dags att nominera till Galan 2015!

Efter att jag kom hem från skolan och träningen idag hade jag tänkt ta tag i något av mina många skolarbeten, men jag kunde inte bestämma mig för vilket. Därför såg jag min chans att bland annat kika in på bloggen och säga hej.

Jag tänkte passa på att, likt många andra finandssvenska bloggare, skriva ner några rader om nomineringen till Galan 2015, som hålls i november i Vasa. Om ni inte har koll på vad jag pratar om kan ni kolla in Finlandssvenska bloggares hemsida för mer information. I korthet handlar det i alla fall om en bloggala som ordnas av företaget Finemang och som samlar ihop bland annat svenskfinlands bloggare till en galakväll i Vasa senare i höst. Under kvällen kommer en del bloggare och andra kulturpersonligheter att premieras och nu har nomineringen satt igång! (Ni kan nominera fram till den 23 oktober.)

Det finns sammanlagt 12 kategorier att nominera bloggar/bloggare/andra personligheter till och nu är det allas rättighet att gå in på denna sida för att läsa mera samt det viktigaste; NOMINERA de just du tycker är värda att nomineras inom varje kategori. Men kom ihåg att varje person endast får skicka in en blankett, så fundera noga vem du nominerar till vad.

Bilden lånad från finlandsvenskabloggare.com

Trots att jag vet att jag inte har någon chans mot svenskfinlands storbloggare, så hoppas jag förstås att någon gillar min blogg så pass mycket att den också vill nominera denna blogg till någon av kategorierna. Det skulle göra mig otroligt glad!

Själv funderar jag febrilt på vem jag ska nominera och inom vilken kategori. I och med att jag inte bestämt mig helt än tänker jag inte avslöja inom vilken kategori jag tänkt nominera vilken person/blogg, men de bloggare jag funderat på att nominera är Sandra, Malin, Carro, Carro och Elin.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti