tiistai 8. syyskuuta 2015

Det senaste

Det var ett bra tag sedan jag loggade in på bloggen sist och ännu längre sedan jag faktiskt tog mig tiden att skriva något publicerbart. Eller skriva något överhuvudtaget. Men vad då, liksom? Ibland kommer annat emellan och jag är inte den som tänker blogg 24/7, utan tar det här med bloggen när jag har tid och inspiration. Senaste två, tre veckorna har jag nämligen spenderat min tid från allt mellan Kökar i söder till Äkäslompolo i norr och fullt program har det varit mest hela tiden. Och jag fortsätter irra runt ännu denna vecka ut innan det lugnar ner sig.

Å andra sidan är det sådana här gånger jag får flest idéer till nya blogginlägg och så även nu. När det väl lugnat ner sig litegrann ska jag ta och fixa klart de inlägg som ligger i utkastet. Under hösten kommer ni att få ta del av bland annat de två sista delarna i min Ålandsserie, en sammanfattning över veckan i Äkäslompolo samt en tillbakablick på en av blogglistorna jag skrev i början av sommaren. Sedan återstår det att se vilken riktning denna blogg tar och därför har ni, som läser denna blogg, nu en bra chans att önska vad jag ska skriva om. Så, har ni några önskemål på inlägg, skriv dem i komentarsfältet och jag ska se vad jag får ihop av dem (om det kommer in några vill säga ;)).

Slutligen bjuder jag i alla fall på några bilder från  den senaste månaden, vilket är en salig blandning med bilder från Kökar, Föglö och Äkäslompolo.

Kvällskökar
Morgonkökar
Föglö kyrka
Kesänki (?)
Äkäs
Den vackra bäcken
Kesänkijärvi
Pirunkuru
Äkäsmylly
- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti