lauantai 8. elokuuta 2015

Sista, långa jobbdagen

Idag har jag gjort min sista 10-timmars jobbdag för denna sommar i och med att butikens öppethållningstider ändrar och blir kortare från och med måndag. Tummen upp för det! Den inte så lyckade turistsäsongen (enligt egen utsago) är med andra ord så gott som över för denna gång och därför känns det helt bra att få börja jobba aningen kortare dagar också.

Samtidigt är det bara två veckor kvar av sommarjobbet innan jag drar iväg från Kökar till Vasa för ett nytt läsår, som börjar med en en veckas intensivkurs i Äkäslompolo. Att sommaren snart är över och Äkäs närmar sig med stormsteg känns både sorgligt och spännande. Efter denna trevliga sommar känner jag mig inte helt pepp på att inleda ett till läsår av studier, men den största motivatorn är ändå att jag får ut mina kandidatpapper nästa vår. Om allt går enligt planerna vill säga. Det mest spännande kommer Äkäs-veckan istället att stå för. Att plötsligt tillsammans med några studiekamrater och lärare dra en fem dagars lägerskola med flera vandringar i terrängen samt annat program blir säkerligen väldigt lärorikt.

Imorgon är det i sin tur dags att ta en genomgång av resten av kurserna för nästa läsår i och med att jag inte riktigt har stenkoll på vad jag ska gå och lite annat smått och gott som hör vardagen till. Ifall vädret visar sig från sin bättre sida ska jag unna mig själv att göra något trevligt, exakt vad återstår att se. Kanske det blir ett nytt blogginlägg eller en träningsrunda? Den som lever och håller sig uppdaterad får se.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti