sunnuntai 9. elokuuta 2015

En till lista

Från början hade jag tänkt skriva ett annat inlägg idag, men som vanligt behöver utkastet för ett längre inlägg få vila i några dagar innan jag går in i texten och modifierar den till en slutgiltig version. Därför snodde jag en lista av Cindy, för jag fullkomligt älskar att både fylla i själv samt läsa andras blogglistor. Håll till godo med en till!

Namn?
Matilda

Ålder?
22, men inte så länge till.

Längd?
160 cm

Skostorlek?
38

Född?
-92

Bor?
De senaste månaderna på Kökar, men om någon vecka blir det Vasabo av mig igen.

Gör just nu?
Bloggar och tänker på att det börjar vara dags att äta något.

Vilka egenskaper har du ärvt efter din föräldrar?
Envisheten av min far och min introverta sida av min mor.

Om du satt i en dödscell och fick välja en sista måltid, vad skulle den bestå av?
Typ franska och kebab eller något annat flottigt.
Vilken tävling skulle du helst vilja vinna?
Jag är så långt ifrån tävlingsmänniska man kan komma i och med att jag som liten ändå typ alltid kom sist i alla knattetävlingar i friidrott och skidåkning. Att komma sist var ju inte precis någon motivationshöjare till att börja tävla i något... Om lotto godkänns som en tävling säger jag det, trots att jag lottar ytterst sällan.

Vad kan vara det mest avtändande hos en kille?
Om han är ohygienisk eller dryg.

Vilken är din favoritlåt just nu?
Oskar Linnros Från och med du är en långkörare av favoritlåt, som har hållit sig genom åren. En annan goding är Darins Ta mig tillbaka.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Ja, det vill jag ha. Inom närmaste framtiden har jag tänkt göra ett par nya piercingar och någon gång i framtiden vill jag också göra en tatuering.

Tycker dina kompisar att du är ego?
Jag vet faktiskt inte, för de har inte sagt något i alla fall.

Sushi eller hamburgare?
Hamburgare alla gånger.

Gillar du att laga mat?
Jag är nog den där matnörden, som både gillar att laga och äta mat.
Vad gör du nästa år?
Jobbar förhoppningsvis med något jag gillar mellan tredje och fjärde läsåret av mina textillärarstudier.

Hur många handväskor äger du?
Nu vet jag inte exakt hur många jag har, men jag skulle gissa på 5 stycken.

Har du snattat något under ditt liv?
Jag har inte snattat.
Vad har du på dig just nu?
En träningstopp och shorts, tacka vet jag det underbara vädret vi haft idag.

Favoritglass?
Choklad och vanilj. I onsdags när jag var till stan, var jag in och köpte lösglass hos Anna och Aldo i Strandnäs och lyckades välja en riktigt god glass, nämligen kokosglass. En ny favorit tror jag.

Favoritdessert?
Ålandspannkaka/våfflor med sylt och grädde.

Favoritpizza?
Special Opera, som går att få lite varstans.

Favoritdryck?
Vatten. Det går att dricka till det mesta har jag insett i sommar.

Favoritgodis?
Mjölkchoklad går alltid hem hos mig.
Favoritbok?
Vad ska jag hitta på här då som svar? Syskonmakaren av Lisa Jewell var riktigt bra och boken jag läser nu, Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson, är också en i min smak.

Musiksmak?
Mitt humör påverkar i stor grad vilken sorts musik jag lyssnar på i stunden, så i stort går det mesta i musikväg hem hos mig med vissa undantag.

Favoritdoft?
Doften av ett ny- och välstädat hem går alltid hem hos mig.
Öl eller vin?
Helst ingendera, men om jag måste välja blir det vin.

Din bästa egenskap?
Att jag är pålitlig, eller försöker i alla fall vara det.

Din sämsta egenskap?
Att jag kan vara misstänksam mot folk.

Vad har du för humor?
Den är nog rätt torr och okomplicerad, för jag fattar sällan väldigt avancerad humor.

Älskar du livet?
Ibland ja, ibland nej och någon gång är det där mittemellan. Denhär sommaren har jag till största delen älskat livet.

Favoritsemesterställe?
En plats där jag både får ta det lugnt och slappa samtidigt som jag också får pyssla på med något ibland för att inte bli alltför uttråkad.

Drömresan skulle vara?
En Italien-runt resa skulle verkligen inte sitta fel.

Har du och din partner blivit ertappade på bar gärning?
Jag är och har alltid varit singel, så nej.

Vad har du alltid i din handväska?
Telefon, plånbok, hemnycklarna och min lilla första hjälp-väska innehållandes bland annat plåster och värktabletter.
- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti