maanantai 3. elokuuta 2015

Bloggförändring

Hallå i stugan!
I mitt inlägg Drömmar och framtidsplaner skrev jag om att jag vill jobba för att få bloggen att spegla mig på ett fördelaktigt sätt samt få läsarskaran att därmed också växa. Efter en del brainstorming och planering har jag nu skridit till verket, delvis i alla fall. Nedan får ni ta del av vad jag redan gjort och vad som kommer att ske till följande.

Layoutmässigt blev det ny header och uppfräschning av sidbalken till höger. Det räcker för mig på den fronten i och med att jag annars är nöjd med bloggens utseende med tanke på att den redan är någorlunda lättläst och speglar mig ganska bra.

Den stora förändringen sker i bloggtexternas innehåll. Efter att ha försökt hålla bloggen nischad en tid med tre huvudteman (hantverk, träning, hälsa), utan att riktigt lyckas, övergår jag till att kalla min blogg för vardagsblogg. Det skapar mindre stress hos mig att leverera proffsiga, nishade inlägg samtidigt som det också ger mig större frihet att kunna blogga om det som faller mig in. Kort sagt passade det inte mig att skriva en nischad blogg, utan en vardagsblogg med varierande teman är det jag gillar allra bäst. I fortsättningen kommer ni därmed få läsa blogginlägg med teman som kan variera lika snabbt som vädret svänger. Det blir om vardagen som textillärarstuderande, om hantverk i allmänhet, mina syprojekt, drömmar och sådant som får en att må bra, bland annat. Jag vill helt enkelt att min blogg ska vara en vardagsblogg med feel good-känsla.

I mån av tid kommer jag att uppdatera flikarna Om mig och Portfolio samt kategorisera klart inläggen. I högra sidbalken hittar ni nämligen en ny funktion, som heter Etiketter (kan hända att jag döper om den till kategorier i något skede). Där finns en lista med olika kategorier och klickar ni på någon av dem kommer ni till inlägg relaterade till just den kategorin. Än så länge har bara en bråkdel av mina inlägg fått sig en etikett, men tids nog är det fixat för alla inlägg.

Vad tror ni om detta?

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti