keskiviikko 19. elokuuta 2015

10 till 1

Sorry, det blir en till lista, som jag hittat på bland annat Sandras blogg. Jag lovar att det inte blir fler listor på ett bra tag nu, för det har blivit rätt många av den sorten i sommar.

10 saker jag tycker om:

1. min familj
2. mina vänner
3. katten och hunden
4. att handarbeta
5. att skriva
6. choklad
7. att baka och laga mat
8. Åland
9. min hemgård
10. min farmos hus

9 saker jag tycker mindre om:

1. höjder
2. ormar
3. fästingar
4. gnälliga kunder
5. en krånglande kortmaskin
6. att packa
7. lakrits och salmiak
8. orättvisor
9. trångsynthet

8 bloggar jag läser:

1. Carro
4. Anna
5. Fanny
6. Janina

7 saker jag vill göra i framtiden:

1. gifta mig
2. bilda familj
3. resa Italien runt
4. rullskida Åland runt
5. bygga eller renovera ett hus
6. gå en fotokurs
7. hitta och få ett jobb jag trivs med

6 saker jag är rädd för:

1. att jag eller någon i familjen ska bli allvarligt sjuk
2. höjder
3. ormar
4. att det ska bli krig i Finland
5. möss och råttor
6. att någon ska göra inbrott i mitt hem

5 platser jag tycker om att vara på:

1. hemma (var hemma sen nu råkar vara, i sommar har det varit Kökarhemma)
2. hos mina föräldrar
3. på Åland
4. i naturen, helst nära vatten
5. i Rovaniemi

4 ord som beskriver mig:

1. lugn
2. positiv
3. modig
4. pålitlig

3 saker jag ser framemot:

1. att träffa familjen när jag åker till Österbotten om någon dag
2. att få undanstökat och godkänt lägerskola-kursen i Äkäslompolo första veckan i september
3. att bli klar med mina studier

2 bra filmer:

1. Rain Man
2. Remeber me

1 bra låt:

1. Icona pop - I love it


 - Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti