lauantai 25. heinäkuuta 2015

Måndag?

Hallå i stugan! Idag får jag verkligen intala mig själv att det är lördag och inte måndag. Jag har nämligen varit ledig onsdag, torsdag och fredag och haft mamsen och papsen på besök under dessa dagar, så jag har verkligen haft ledigt från den normala vardagslunken. Därför känns det som måndag idag, trots att det inte är det.

Det var hur bra som helst att ha besök, speciellt med tanke på att vi inte setts på sju veckor. Vi spenderade första dagen i Mariehamn, där vi strosade runt på stan. Fram mot eftermiddagen körde vi ut mot norra delen av fasta Åland. Efter en del diskussioner och velanden hade vi nämligen bestämt oss för att äta sen lunch/tidig middag på Stallhagen.

De två andra dagarna har vi varit här på Kökar. Gått, cyklat och turistat en del av Kökars sevärdheter. Ni kommer väl ihåg att ni kan läsa om vad det går att göra och se på Kökar HÄR och HÄR?

Idag åkte de hem och nu är det bara fyra veckor kvar av sommarjobbet, vartefter jag åker iväg norrut och får träffa dem igen samt för ett till läsår i Vasa. Annars ser vardagen ut som vanligt och jag filar på både nya syprojekt och nya blogginlägg. Kanske det kommer ett nytt inlägg imorgon eller övermorgon? Det beror på hur jag orkar och hinner, så stay tuned.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti