sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

Ett litet hej

Jag lovade förra veckan att jag denna vecka skulle publicera del tre i min Ålandsserie, men ni får tyvärr vänta ännu några dagar på det inlägget. Jag har nämligen inte hunnit färdigställa det helt, men kommer att göra det imorgon eller på tisdag.

Idag har jag iaf varit på jobb och jag måste säga att jag gillar mitt sommarjobb. Att få jobba på en liten bybutik är trevligt iom att man får göra lite av varje; betjäna kunder, plocka fram varor, stå i kassan, informera om olika sevärdheter och andra saker, städa, osv. Visst är det krävande ibland och man blir irriterad och frustrerad på kunder, räkning av pantflaskor, att man slår in fel i kassan när det är svinlång kö, osv.

På söndagar har vi kortare öppethållning än andra dagar nu i sommar, vilket gör att arbetsdagen blir dubbelt kortare än vanligt. Därför kändes det som om den här jobbdagen gick rätt fort. Det blev att plocka fram varor, prismärka varor med dagens datum med ett nytt, lägre pris, stå i kassan, roada upp varor från kylen i källaren till kylarna i butiksdelen, byta gasflaskor åt kunder, osv. En trevlig arbetsdag med andra ord. Jag gillar faktiskt att jobba helg. Det är lugnare på något sätt då, iom inga leveranser, man får sålt bort inkomna varor från den gångna veckan, plockar upp nya varor och får därmed tömt lite av lagret för att göra plats åt nytt.

Väl hemkommen ikväll passade jag också på att ta en fyra kilometers promenad i det vackra, soliga, men ack så blåsiga sommarvädret. Det gjorde riktigt gott åt både kropp och knopp. Under promenadens gång funderade jag dock vad jag gett mig in på, för nu har jag skaffat Instagram-konto till bloggen. Min främsta tanke med kontot är att samla bilder där och som jag senare kan använda i olika bloggtexter. Återstår att se vad det blir till. Hursomhaver hittar ni mig under namnet @hildatkreativitet.

Det var allt för idag och så ska jag få klart del tre om Åland de närmaste dagarna.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti