torstai 2. heinäkuuta 2015

Drömmar och inspiration

Hallå i stugan!

Här var det ett tag sedan sist, men det har hänt och skett en del på sistone så jag har inte haft orken att blogga. Material till några nya inlägg finns, så håll utkik nästa vecka. Jag kommer att bjuda på bland annat del tre i min Ålandsserie och så lite mera kost- och träningsfunderingar.

Förra veckan lyssnade jag i alla fall till två intressanta sommarpratare i Radio Vega de dagar jag var ledig. Den ena sommarprataren var artisten Elin Blom och den andra Ålands näringsminister Fredrik Karlström. Det är människor som de som jag verkligen inspireras av och som gör att jag vågar fortsätta drömma om hur jag vill att min framtid ska se ut. Jag ínspireras helt enkelt av människor som vågar gå sin egen väg utan att bry sig alltför mycket om vad andra tycker och som inte sticker under stol med att man kan misslyckas ibland, men som ändå reser sig igen för att fortsätta färden. Lyssna gärna ni med! Ni kommer till sommarpraten genom länkarna nedan.

Elin Bloms sommarprat (podcastversion här)
Fredrik Karlströms sommarprat (podcastversion här)

Redan innan jag hörde dessa sommarprat funderade jag på vad jag drömmer om och vill göra med mitt liv. Några halvflummiga saker kom jag fram till, men måste fundera vidare för att det ska bli klart och tydligt för mig. Bland annat därför vill jag ännu inte berätta vad jag tänkt. En vacker dag kanske jag berättar, men tills dess håller jag tyst.

Sommarpraten fick mig också att bli riktigt inspirerad. Jag fick sådan lust att skapa något och vara kreativ. Jag skulle vilja sticka, sy, måla, smida, skriva, baka... Och denna inspirationskick sitter i ännu. Så imorgon ska jag ge utlopp för bakningsinspirationen och baka tacopaj samt skinkpaj och fortsätta drömma.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti