sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Jobb på Åland

Tanken var att jag idag skulle köra ner till Korpo och ta färjan över till Kökar, där jag ska jobba i sommar. Men det blev ändrade planer när det visade sig att det behövdes personal till butiken redan denna vecka och därmed blev det att bila ner redan i tisdags och ta färjan över på onsdagmorgon. Så det är på Åland jag befinner mig nu och här kommer jag att spendera största delen av min sommar, vilket också innebär att det blir en hel del Ålandsuppdateringar här på bloggen de närmaste månaderna. Tänk att det är tre år sedan jag flyttade hemifrån, jobbade min första sommar på Åland och började blogga. Tänka sig vad tiden går!

Första veckan här nere i söder har varit lite upp och ner, men allting har löst sig på bästa sätt till slut. Därmed går det också bättre och bättre för varje dag som går och jag hoppas att jag har en bra sommar framför mig. Imorgon börjar i alla fall andra jobbveckan och förutom jobb ska det städas klart i lägenheten, handarbetas och bloggas. Dessutom åker jag på torsdag intill stan för lite ärenden när jag ändå är ledig och fick bilplats på färjan. Det ska bli trevligt att återse min gamla hemstad, som jag inte besökt sedan jag flyttade därifrån för snart två år sedan.

Lägenheten jag bor i nu och som kommer att vara mitt hem i sommar, var inte precis städad när jag flyttade in tidigare i veckan, så därav har jag städmaraton på gång sedan igår och det kommer att fortsätta någon dag ännu. Så mycket annat har jag inte att rapportera idag, förutom att jag är nöjd med det jag åstadkommit i lägenheten denna söndag i form av uppackning av reseväskor, dammsugning och skurning av toan.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti