torstai 2. huhtikuuta 2015

Teneriffa i bilder

Efter en stressig marsmånad i skolan ska jag nu visa er några bilder från vår resa till Teneriffa sista veckan i februari. Jag, som är den som brukar springa i högsta hugg med kameran och fota när vi är på resa, tog det denna gång riktigt lugnt och det slutgilitiga antalet tagna foton landade på 35 och de flesta har vi tagit på varandra.

Men jag och min familj hade i alla fall en bra semstervecka med sol varje dag förutom första hela dagen vi var där då det var mulet. Vi ska ju också bortse det faktum att mamma hade en förkylning i början av semesterveckan och att pappa fick spysjuka natten till fredagen (och vi skulle åka hem på lördag). Vi antog att spysjukan berodde på de räkor hann ätit dagen före, för ingen annan av oss kände någonting annat än lite sympati-illamående på fredangen och har inte heller blivit sjuka efter resan.

För det mesta tog vi det bara lugnt och slappade vid poolerna samt var ut och gå. Sedan hann ju jag och mamma söka efter apoteket tre gånger och tredje gången hittade vi det faktiskt efter att de två första gångerna kommit till en läkarmottagning. Och så var vi på marknad till Fanabe den där torsdagen och tog samtidigt en tur intill Las Americas, som sitter ihop med marknadsorten.

Hotellet var fint och många av de andra hotellgästerna var skandinaver och sex andra, som kom med samma flyg som vi, bodde också på där. Fyra av dem visade sig vara lika pratsamma som mina föräldrar, vilket var trevligt.

Nedan får ni några av de redan få bilder jag tog. Varsågoda!


Pappas protest mot att jag och mamma använder våra telefoner för mycket, enligt honom.
Här är vi på flygfältet i Uleåborg.


Ett av våra otaliga knassituationer, vilket resulterade i en för matglad mamma.


Jag och mamma på promenad.



En gruppselfie på vår promenad.


Vår promenadslinga. I bakgrunden syns en liten strand och till höger i bild syns litegrann av vårt hotell.


Två bilder från vårt hotell. På den övre delen syns den del av hotellet vi bodde i. På nedre bilden syns byggnaden på motsatt sida från vår sida sett. Lite mörka och suddiga bilder tyvärr.



Övre bilden: Vi är påväg att äta middag på hotellet. Vi hade all-inclusive, vilket var både bra och dåligt.
Nedre bilden: Vi sitter och pratar i hotellets aula efter middagen.



Jag och pappa längst till vänster med fyra av de andra finländarna som bodde på samma hotell som vi. Bakom kameran stod mamma. Här väntar vi för övrigt på bussen som skulle ta oss till flygfältet när vi skulle åka hem.

Som en knorr på slutet ska jag bjuda er på en av mammas "felsägningar" från veckan. Hon har nämligen en tendens att säga lite fel ibland... Den där torsdagen när vi strövade omkring i Las Americas sa mamma plötsligt "Mistä sitä saa niitä Luis Vitun laukkuja?"

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti