perjantai 24. huhtikuuta 2015

Klagovisa

Ni vet de där dagarna då man helst av allt bara hade dragit täcket över huvudet när man vaknade och inte stigit upp överhuvudtaget den dagen? Idag har det varit en sådan dag för mig. Förmiddagen gick faktiskt helt bra, men efter lunchen har det mesta inte blivit till något när jag tagit tag i olika skolarbeten. Har suttit och stirrat som ett fån på datorskärmen när jag försökt få nerplitat text för en skrivuppgift och av det jag skulle sy idag har jag endast fått ett teknikprov klart. Jag hade ju liksom tänkt få klart två teknikprover och kommit framåt på min kofta, men nej. Resten ska jag nog inte nämna.

Att det mesta bara skitit sig idag har förstås gjort mig irriterad och frustrerad, vilket i sin tur lett till att jag blivit precis så där okoncentrerad, ofokuserad och rastlös som jag ibland kan bli.

Nåväl, det positiva med denna dag är ändå en ca 10 kilometers cykeltur då jag skulle till biblioteket och en nästan tre kilometers promenad. Och så förstås de där träningsbyxorna, som tidigare varit aningen för små och som idag satt rätt bra på mig utan att knappen gick upp. Tummen upp för det!

Med en önskan om att jag får sova en god nattsömn inatt (det har varit av det sämre slaget av den sorten den senaste tiden) och en bättre morgondag avslutar jag min klagovisa här. Tack och hej!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti