maanantai 6. huhtikuuta 2015

Idéspruta

Jag är den som alltid har har något hantverksprojekt på gång. Oftast handlar det inte bara om ett pågående projekt, utan flera. Desto mera jag håller på, desto fler nya idéer till andra projekt får jag. Mitt motto för detta år är dock att göra klart halvfärdiga projekt i snabbare takt än jag börjar på nya. Nedan har jag listat både halvfärdiga projekt och idéer till nya.

Pågående projekt:
- Virka väst av mormorsrutor
- Måla betongkrukor
- Sy väska
- Sy klänning
- Sticka mössa

Dessutom har jag två skrivprojekt på hälft, vilka jag gärna skulle få klart inom detta år.

Idéer på nya projekt:
- Figurer av gips
- Figurer av faner
- Tavla av korsstygn med ett citat
- Sticka pippitröja
- Virka uggla av African Flower-rutor
- Virka något i amigurumi
- Sy en väska
- Sy byxor och andra kläder
- Sy nya gardiner till köket i lägenheten (tyget är redan inköpt)
- Bygga någon form av byrå eller hylla


Denna bild hittade jag på både Pinterest och Google, där den ockå är kopierad från hit. Ugglan är virkad av den sexkantiga rutan African Flower. Jag tycker den är så himla söt och har i planerna att göra en själv ockå när jag fått klart västen jag håller på att virka för tillfället.

-Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti