sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Fullspäckade veckor

Påskveckan var rätt lugn i och med att jag var sjuk, men denna vecka har varit fullspäckad med program sedan jag kom nerkörandes till Vasa på tisdag morgon. Tisdagen bjöd på två lektioner i skolan, tentläsning och storkok. Både onsdag och torsdag hade jag väääldigt långa skoldagar (09.15-20.00) och då var det rätt skönt att bara kunna värma mat i mikron när jag kom hem. På torsdag kväll skrev jag en hälsatent, som jag hoppas och tror att jag kommer igenom, och som jag därmed kan pricka av på min rätt långa att göra-lista. Fredag förmiddag gick åt till att springa runt på ärenden på stan innan jag vidare rusade hem för att städa, byta om och hoppa in i bilen igen med E för att hämta H från tåget.

Helgen har därmed varit rätt lugn, men väldigt, väldigt trevlig med finbesök. Fredagkväll beslöt vi oss för att gå ut och äta. Valet av matställe baserade vi på en rekommendation av E:s bror, så det blev Illyrian's. Svårt värre att både stava och säga det där, men maten var i alla fall bra. Senare på kvällen konstaterade vi att det var rätt tråkigt att vi alla inte sov i samma rum, så att vi kunde ligga och prata innan vi började sova. Men så kom jag på den smarta idén att lyfta madrassen från min säng i sovrummet in i vardagsrummet för att lösa problemet. Sagt och gjort och vardagsrummet såg ut som ett trevligt kaos hela helgen.

Igår körde vi ut till Björköby och Svedjehamnen för att gå en naturstig. Vädret var på vår sida och slingan vi gick mätte nästan 10 km. Under helgen har vi också hunnit prata och handarbeta en massa bland allt gående och ätande. Vi har hunnit ta oss igenom flera olika diskussionsämnen, bland annat de lärare vi hade i högstadiet. Ett diskussionsämne jag också kan florera i, utan att veta om det, bland mina framtida elever. Idag åkte H till sitt och vi funderade redan på när vi hinner träffas alla tre nästa gång. Förhoppningsvis innan sommaren kom vi fram till.

Tack H för att du tog dig tid att komma och hälsa på hos oss!

Nu sitter jag ensam hemma och tar därmed lite kontorstid söndagskvällen till ära. Skickar iväg några mejl, kollar inkommande veckas schema och planerar in det som ska göras under veckan. Verkar bli en till rätt så fullspäckad vecka, men tanken på att jag får en kurs till avklarad i veckan motiverar mig någorlunda att jobba vidare. Sedan återstår det att se om det lugnar ner sig något på skolfronten, vilket jag verkligen hoppas på. Tills dess ha det gött!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti