maanantai 9. maaliskuuta 2015

Inspiration och icke inspiration

Bilderna från vår resa får ni ännu vänta på en tid pga alla skolarbeten jag har för tillfället och som jag prioriterar framför bloggen. Å andra sidan måste jag bara få säga högt att jag är nöjd idag och orsaken till denna nöjdhet är följande punkter:

  • I fredags fick jag klart och inskickat min hemtent i Hälsofrämjande-kursen. Två dagar innan deadline dessutom, inte alltid det sker.
  • Idag skrev jag engelskatent, som jag pluggade hela gårdagen till. Det känns som om det gick bra och jag hoppas att min magkänsla stämmer när vi får resultaten.
  • Vi hade en grupparbetspresentation idag om hur kylskåp och bergsvärme fungerar. Det går verkligen inte att påstå att vår grupp fick det enklaste temat och min insats var tyvärr inte så stor. Å andra sidan förstod jag knappt någonting av vår presentation.
  • Fick förra veckan veta att jag kommit vidare genom första gallringen till ett sommarjobb, vilket innebär att jag om ett par veckor ska ner till Helsingfors på arbetsintervju. Jag ska verkligen göra mitt bästa på arbetsintervjun och hoppas som tusan att jag får jobbet. Då vore min sommar komplett!
Det enda jag oroar mig för att jag tackade nej till ett annat sommarjobb idag. Tänk om jag inte får något jobb och blir utan i sommar igen. Det är det sista jag vill.

Sedan kan jag väl nämna att jag har 11 inlämningsuppgifter/presentationer att göra i skolan och mer lär vara på kommande då ännu fyra kurser återstår att börja för denna termin. Jag lär inte vara utan att göra i vår, men som jag konstaterade för mig själv förra veckan går det mesta med bra planering.

Vad mera kan jag berätta för er? Bilderna jag lovade sätta upp i Portfolio-delen för en tid sedan är fortfarande ogjort. Ska ta tag i det när jag har lite mera tid. Annars så pluggar jag så mycket jag bara hinner och orkar för tillfället, vilket ni kanske märker på ovanstående text. Samtidigt handarbetar jag så gott jag hinner också vid sidan om, som motpol till alla skolarbeten, vilket har resulterat i ett par sockor och ett par vantar på två och en halv vecka och massor med ny inspiration.

Det var ungefär det för denna gång. Ha det gött!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti