perjantai 13. maaliskuuta 2015

Ett foto i timmen - fotoutmaning

Hej!

Idag bestämde jag mig för att göra ett lite annorlunda blogginlägg, där ni får följa med mig under dagen. Jag har idag tagit ett foto (eller flera) i timmen som förhoppningsvis ger er en inblick i hur min vardag kan se ut. För tillfället befinner jag mig hos föräldrarna och så här kan en dag där se ut. Varsågoda!


07.30 Jag vaknar till ljudet av alarmet på telefonen, öppnar ögonen ser att solljuset flödar in i mitt rum, som närmast kan liknas vid ett kaos. När jag kommer ner till köket är alla andra redan vakna.



08.30 Helt vanliga morgonrutiner hos oss; morgonmål och tidningsläsande. Iom med att det är jag som sist ätit morgonmål är det min uppgift att städa undan morgonmålsgrejorna (det är något av en rutin hos oss, att den som äter morgonmål sist även städar upp köket efter det.)


09.30 Förmiddagens projekt; storstäda mitt rum. Först dammar jag alla mattor och sängkläder, vilka får vara ute så länge jag städar.


10.40 Efter att jag dammsugit golvet, torkar jag det.


11.30 Jag gosar med lillkillen en stund och försöker fånga honom på bild, vilket inte är så lätt.


12.30 Jag och mamma nyss hemkomna från byn, där vi bland annat varit och handlat mat.


13.30 Jag beskådar mitt nystädade och ommöblerade rum nöjt och belåtet innan jag sätter mig ner framför datorn och börjar göra skoluppgifter.


14.45 Jag läser några bloggar innan jag stänger ner datorn för att gå ner och äta mellanmål.


15.35 Jag och Nelli är ute på en ca 3 kilometers promenad. Nelli haltar litegrann igen, stackarn, och är allmänt slöare än vanligt hela dagen. Bör vi vara oroliga att något är fel med henne?


16.55 Familjen samlad runt middagsbordet. Till middag hade pappa gjort kokt potatis, stekt lax och morotssallad med lingon. Till efterrätt blev det en "syltgris" från Idas Beställningsbageri fredagen till ära. Godare kan det knappast bli i matväg.


17.55 Jag har igen slagit mig ner vid datorn för att fortsätta jobba med mina skoluppgifter. Den jag jobbade med tidigare idag blev klar och denna behöver ännu finslipas innan jag är nöjd.


18.20 Det börjar skymma utanför mitt fönster, dags att börja varva ner denna dag kanske?


19.35 Bloggande och planering av morgondagen. Jag har insett att jag är som mest effektiv de dagar då jag på förhand planerat vad jag ska göra, trots att jag inte slaviskt följer planen. Nu blir det kväll för min del med dusch, lite handarbete och svenska Let's Dance i tv.

- Matilda



2 kommenttia:

  1. Julia13.3.15

    Du har en sån trevli blogg :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tack! Vad glad jag blir av att höra det :)

      Poista