sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Mycket skola, lite träning

Hej på er!

Det har varit en vecka fylld av skola och skolarbeten för min del och inte lär det bli mindre inkommande vecka heller. Ska jag se något positivt i saken skickade jag nyss in en större skoluppgift, som jag gjorde klart idag. Inkommande vecka ska två grupparbeten göras klart, om inte tre till och med, några småuppgifter att jobba vidare på och så ska jag försöka göra klart en hemtent innan torsdag och som jag ännu inte ens börjat på. Går bra det här ;)

Annat som försiggått denna vecka var min träningspaus, som berott på att jag haft ont i min svanskota efter att ha halkat omkull förra lördagen. Nu börjar jag känna mig så pass bra att jag kan börja träna igen. Iom denna paus hade jag ju tänkt få ordning på mina matvanor, men det har gått i precis motsatt riktning. Matvanorna har bara blivit värre. Dålig kost, ingen träning och annalkande kvinnobesvär har gjort att jag kännt mig fruktansvärt trött denna vecka. Nu kan det bara gå åt det bättre hållet så att säga.

Något positivt har det ändå skett denna vecka. Jag har nämligen blivit bättre bekant med min inre kritiker, Herr Kritiker kan vi kalla honom, samt med hans motsats, den uppmuntrande och omtänksamma Beth. Förut har jag bara försökt bli av med eller tysta ner Herr Kritiker, men denna vecka har jag kört på en kompisstrategi där jag istället försökt bli kompis med honom mha Beth och några självformulerade frågor. Hittills har det gått helt okej och denna kompisstrategi ska jag fortsätta med.

Sedan har jag ju också haft en del funderingar om nya handarbetsprojekt, men det kommer i ett annat inlägg, och så insåg jag att jag faktiskt åker hem på torsdag! Äntligen!

Ha en skön vecka allesammans!

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti