maanantai 2. helmikuuta 2015

Halvfärdiga projekt har blivit klara!

Jisses Amalia alltså! Igår hade jag hundra besökare på bloggen, vilket betyder nytt rekord! Även idag har folk hittat in hit mer än vanligt, vilket jag är såååå glad och tacksam över. Det värmer mitt hjärta otroligt mycket och jag kan inte säga annat än TACK!

Vid det här laget har jag suttit så många timmar framför datorn och fixat med en engelskauppgift att det känns som om ögonen trillar av och hjärnan går på tomvarv. Hur som haver tänkte jag visa er bilder på olika hantverksprojekt jag bökat med de senaste månaderna. Bara jag kommer mig för att ta bättre bilder slänger jag upp dem även under Portfolio-fliken.

Vet ni vad förresten? När jag skrev ner här på bloggen, under rubriken "Tankar inför 2015", vilka halvfärdiga projekt som borde avklaras och vad jag skulle vilja göra för nya projekt har det varit mycket lättare att ta tag i dem och både avsluta gamla och påbörja nya. Det är kul när det för en gångs skull är så. Nåväl, här kommer en liten genomgång med mycket amatörmässiga foton.



Dessa två vävda väskor med foder och handtag såg dagens ljus på Åland, men blev aldrig klara så länge jag bodde där. I januari tog jag tag i projekten igen och efter en del slit och funderande blev de klara och jag är nöjd.


Samma sak gäller för tabletten på bilden ovanför. Den fick sin början på Åland och slutfinishen gjordes en helg i januari 2015. Bara att bocka av ytterligare ett färdiga projekt.


Gissa var jag täljt smörkniven, sleven och krympburken? På Åland förstås! Produkterna blev aldrig inoljade där och jag har tänkt si så där hundra gånger att jag borde göra det. Under jullovet var det äntligen dags att ta fram penseln och olja in dem. Matilda är nöjd. Känns så otroligt skönt att få undanstökat flera småprojekt, som jag lämnat på efterkälken med.


Under jullovet fick jag mycket ny inspiration och började virka mormorsrutor. Slutresultatet blev dynvaret på bilden. Den passade perfekt på dynan och matchar en annan dyna, som också har ett dynvar i mormorsrutor av samma färger.


För tillfället syr jag jeans och en klänning, som påbörjades för flera år sedan, samt virkar en väska av restgarner. Väskan är i detta skede det enda som går att visa offentligt. Bilder kommer senare när dessa produkter är klara.

Där har ni i korthet det jag gjort i hantverksväg de senaste månaderna. Låt er inspireras! (Smart att säga det på slutet, eller...)

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti