keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Träningsplan och vardag

För en och en halv vecka sedan gjorde jag en träningsplan åt mig som innehåller både styrka och kondition. Jag hade tänkt börja följa den först från och med nästa vecka, men kände mig så taggad att jag började redan denhär veckan. Måndagens styrketräningspass på gymmet blev dock flyttad till fredag då det blev en så lång dag i måndags, men igår var det istället en riktigt bra träningsdag. Jag gick till och från skolan hem, vilket blev en promenad på sammanlagt 8,5 km och på kvällen blev det ett rpv-pass på gymmet. 

RPV står för reisi-pakara-vatsa, alltså lår-rumpa-mage, och är ett kombinerat styrke- och konditionspass. Nivån på passet ligger strax ovanför vad jag orkar med och är därför en perfekt utmaning för mig. Med det menar jag att det bara kan gå åt det bättre hållet för mig och att jag sakta men säkert kommer att orka och hänga med bättre på passet.

Idag blir det vilodag, men imorgon kör jag på igen och ska gå på spinning och core.

Annars så har skolarbetet kommit igång och jag gör lite varje dag för att inte lämna efter direkt från början. Vi har nämligen redan fått uppgifter att göra på egen hand och första ska vara klar i mitten på nästa vecka. Denna första uppgift är en skriftlig engelskauppgift, som även ska presenteras muntligt framför klassen. Jag är redan nervös, för jag är inget vidare bra på att uttrycka mig på engelska och är även skraj för att prata engelska. Bara jag får det undanstökat och överlag kommer genom kursen så är jag nöjd.

Utöver skola och träning har jag planerat in även andra så kallade evenemang i min kalender. Ena är ännu under planering och fundering litegrann, medan andra är fastspikad. På lördag ska jag nämligen på Bloggträff här i Vasa. Det ska bli kul! Mera om detta kommer senare, liksom även det jag lovade skriva om här i början på januari.

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti